Realizacje

Infrastuktura miejska

Zaprojektowanie oraz wykonanie remontu i rozbudowy trasy tramwajowej W-Z w Warszawie. Etap II: odcinek w ciągu Al. Solidarności – od Al. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Jagiellońską oraz w ciągu ul. Marszałkowskiej – od ul. Senatorskiej do węzła rozjazdowego pl. Bankowy

ZAPROJEKTOWANIE ORAZ WYKONANIE REMONTU I ROZBUDOWY TRASY TRAMWAJOWEJ W-Z W WARSZAWIE. ETAP II: ODCINEK W CIĄGU AL. SOLIDARNOŚCI – OD AL. JANA PAWŁA II DO SKRZYŻOWANIA Z UL. JAGIELLOŃSKĄ W WARSZAWIE ORAZ W CIĄGU UL. MARSZAŁKOWSKIEJ – OD UL. SENATORSKIEJ DO WĘZŁA ROZJAZDOWEGO PL. BANKOWY

Inwestor: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 08.01.2009 - 31.10.2009

Wartość kontraktu: 78 533 717,99 PLN

Inwestycja otrzymała  Nagrodę II stopnia (w kategorii obiekty drogowo-kolejowe) w Konkursie "Budowa Roku 2009 "Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.


Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była modernizacja jednej z najważniejszych linii tramwajowej w Warszawie przebiegających przez centrum miasta.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Kompleksowa modernizacja torowiska tramwajowego
    • Wymiana nawierzchni torowej, rozjazdów i podtorza na jednym z najbardziej obciążonych odcinków tramwajowych w Warszawie.
    • Zastosowanie nowoczesnych technologii torowych, w tym prefabrykowanych płyt i systemów tłumiących drgania. 
  • Modernizacja sieci trakcyjnej i zasilania
    • Wymiana sieci trakcyjnej i kabli zasilających.
    • Przebudowa podstacji trakcyjnych i systemów sterowania ruchem.
  • Poprawa infrastruktury przystankowej
    • Budowa nowych, podwyższonych platform przystankowych z wiatami i systemem informacji pasażerskiej.
    • Dostosowanie przystanków do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości i niezawodności
    • Umożliwienie prowadzenia większej liczby kursów tramwajowych w godzinach szczytu.
    • Redukcja liczby awarii i ograniczeń prędkości dzięki nowej infrastrukturze. 
  • Integracja z układem komunikacyjnym miasta
    • Usprawnienie połączeń między dzielnicami lewobrzeżnej i prawobrzeżnej Warszawy.
    • Poprawa funkcjonowania węzłów przesiadkowych, m.in. pl. Bankowy i al. Solidarności.
  • Przygotowanie pod nowoczesny tabor
    • Dostosowanie torowiska i przystanków do obsługi niskopodłogowych tramwajów.
    • Zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróży.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań
    • Zastosowanie technologii ograniczających emisję hałasu i wibracji w gęsto zabudowanym centrum miasta.
    • Poprawa warunków życia mieszkańców wzdłuż trasy. 
  • Zrównoważony rozwój transportu publicznego
    • Projekt współfinansowany z funduszy unijnych w ramach ZPORR 2004–2006.
    • Wzmocnienie roli transportu zbiorowego jako alternatywy dla ruchu samochodowego.
  • Poprawa estetyki i funkcjonalności przestrzeni publicznej
    • Rewitalizacja kluczowych ulic w centrum Warszawy.
    • Uporządkowanie przestrzeni przystankowej i drogowej.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd