Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu »Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 1, 133, 160, 186 na odcinku Zawiercie - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno-Szczakowa«

ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W RAMACH PROJEKTU »POLEPSZENIE JAKOŚCI USŁUG PRZEWOZOWYCH POPRZEZ POPRAWĘ STANU TECHNICZNEGO LINII KOLEJOWYCH NR 1, 133, 160, 186 NA ODCINKU ZAWIERCIE - DĄBROWA GÓRNICZA ZĄBKOWICE - JAWORZNO SZCZAKOWA«. UMOWA 90/112/0006/13/Z/I

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 25.03.2013 - 12.07.2015

Wartość kontraktu: 439 291 381,95 PLN

Inwestycja otrzymała Tytuł „Budowa Roku 2015” (Nagroda I stopnia) w kategorii "Obiekty drogowe i kolejowe" w Konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia było przywrócenie prędkości rozkładowej V=120 km/h dla pociągów pasażerskich i V=100 km/h dla pociągów towarowych na liniach nr 1 i 133 i prędkości konstrukcyjnej V=100 km/h dla linii nr 160 i V=80 km/h dla linii nr 186 oraz utrzymanie obecnych nacisków na oś wynoszących 221 kN dla linii nr 1, 133, 186 i 206 kN dla linii 160. Wyremontowany tor nr 1 i 2 linii 1 oddano do eksploatacji przed dniem 14.12.2014 r., co pozwoliło na ujęcie przebiegów pociągów Pendolino na przedmiotowym odcinku w opracowywanym rozkładzie jazdy na rok 2015.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Wymiana nawierzchni torowej na ponad 90 km linii kolejowych.
  • Wzmocnienie podtorza i odtworzenie rowów odwadniających.
  • Wymiana 159 rozjazdów, kluczowych dla bezpieczeństwa i płynności ruchu.
  • Remont sieci trakcyjnej, urządzeń SRK oraz systemów elektrycznego ogrzewania rozjazdów.
  • Modernizacja peronów i przejazdów kolejowo-drogowych.
  • Remont 57 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów.
  • Przywrócenie parametrów technicznych:
    • Linia nr 1 i 133: 120 km/h (pasażerskie), 100 km/h (towarowe),
    • Linia nr 160: 100 km/h (towarowe),
    • Linia nr 186: 80 km/h (towarowe).


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Skrócenie czasu przejazdu na trasie Katowice – Jaworzno – Zawiercie.
  • Zwiększenie przepustowości linii dla ruchu pasażerskiego i towarowego.
  • Umożliwienie wprowadzenia pociągów Pendolino na zmodernizowanym odcinku linii nr 1.
  • Poprawa punktualności i niezawodności przewozów kolejowych.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacyjnego dzięki nowym urządzeniom SRK i lepszej widoczności.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i trakcyjnym.
  • Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej poprzez modernizację zasilania.
  • Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez cichszy i bardziej ekologiczny transport.
  • Wzmocnienie roli kolei w systemie transportu publicznego w regionie śląskim.
  • Projekt współfinansowany przez Unię Europejską – 298 mln PLN z Funduszu Spójności w ramach POIiŚ 2007–2013.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd