Realizacje

Infrastuktura miejska

Zaprojektowanie i wykonanie remontu i rozbudowy trasy tramwajowej W-Z w Warszawie, Etap I – odcinek w ciągu ul. Wolskiej i Al. Solidarności od pętli cm. Wolski do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II

ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE REMONTU I ROZBUDOWY TRASY TRAMWAJOWEJ W-Z W WARSZAWIE, ETAP I – ODCINEK W CIĄGU UL. WOLSKIEJ I AL. SOLIDARNOŚCI OD PĘTLI CM. WOLSKI DO SKRZYŻOWANIA Z UL. JANA PAWŁA II W WARSZAWIE

Inwestor: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 09.05.2008 - 30.10.2009

Wartość kontraktu: 77 957 998,78 PLN

Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była modernizacja jednej z najważniejszych linii tramwajowej w Warszawie przebiegających przez centrum miasta.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja torowiska na długości ponad 15 km toru pojedynczego, z zastosowaniem nowoczesnych technologii (m.in. torowiska trawiaste, bezpodsypkowe z matami wibroizolacyjnymi).
  • Wymiana i modernizacja systemu zasilania trakcyjnego, w tym podstacji „Grzybowska”, „Goleszowska” i „Jagiellońska”.
  • Modernizacja przystanków: podniesienie platform, nowe wiaty, zadaszenia, systemy informacji pasażerskiej, monitoring, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Nowoczesne sterowanie ruchem tramwajów: modernizacja 13 sygnalizacji świetlnych, instalacja nowych, priorytetyzacja tramwajów w ruchu miejskim.
  • Wprowadzenie nowoczesnego taboru niskopodłogowego, poprawiającego komfort i dostępność.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Skrócenie czasu przejazdu:
    • Cm. Wolski → pl. Bankowy: z 20 do 12,5 minut.
    • Dw. Wileński → pl. Bankowy: z 17 do 5 minut (w szczycie popołudniowym).
  • Zwiększenie przepustowości: wzrost liczby pasażerów o 4000–9200 pasażerów/godz./przekrój.
  • Zwiększenie liczby podróży tramwajowych: o 7–8,7 tys. podróży/godz. szczytu do 2035 r.
  • Zwiększenie pracy przewozowej: +960 pasażerogodzin i +44 tys. pasażerokilometrów w godzinie szczytu.
  • Poprawa niezawodności i punktualności komunikacji tramwajowej.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja emisji zanieczyszczeń poprzez zwiększenie udziału transportu zbiorowego w podróżach miejskich.
  • Zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego jako alternatywy dla samochodów osobowych.
  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla osób starszych i z niepełnosprawnościami.
  • Zgodność z polityką UE i miasta Warszawy w zakresie zrównoważonego transportu.
  • Wzrost atrakcyjności korytarza komunikacyjnego dla inwestycji mieszkaniowych i usługowych.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd