Realizacje

Infrastuktura miejska

Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji 3 podstacji prostownikowych zasilających trakcję trolejbusową oraz Centralnej Dyspozytorni Mocy w Lublinie

ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE MODERNIZACJI 3 PODSTACJI PROSTOWNIKOWYCH ZASILAJĄCYCH TRAKCJĘ TROLEJBUSOWĄ ORAZ CENTRALNEJ DYSPOZYTORNI MOCY W LUBLINIE

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 07.06.2011 - 31.08.2012

Wartość kontraktu: 13 410 690,00 PLN

Cele kontraktu:

Celem projektu było zaprojektowanie i wykonanie robót modernizacyjnych na  podstacjach prostownikowych zasilających linie trakcji trolejbusowej w Lublinie oraz utworzenie pierwszej w Lublinie Centralnej Dyspozycji Mocy w budynku podstacji Szczerowskiego mającej na celu podgląd i sprawowanie kontroli nad działaniem systemu zasilania trakcji trolejbusowej w całym mieście.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja trzech podstacji prostownikowych
    • Wymiana wyeksploatowanych urządzeń na nowe w podstacjach: „Garbarska”, „Helenów” (al. Kraśnicka) i „Szczerbowskiego”.
    • Gruntowna renowacja budynków podstacji i dostosowanie ich do nowoczesnych standardów technicznych.
  • Budowa Centralnej Dyspozytorni Mocy
    • Utworzenie Centrum Sterowania Podstacjami w budynku przy ul. Szczerbowskiego.
    • Zdalne sterowanie urządzeniami zasilającymi trakcję trolejbusową w całym mieście.
  • Zwiększenie niezawodności systemu zasilania
    • Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań elektroenergetycznych zapewniających stabilność napięcia.
    • Integracja z systemem monitoringu i zarządzania energią.


- Cele logistyczne i przemysłowe
 

  • Poprawa efektywności komunikacji trolejbusowej
    • Zmniejszenie ryzyka awarii i przerw w dostawie energii.
    • Umożliwienie płynnej obsługi rosnącego taboru trolejbusowego (65 pojazdów, w tym 30 niskopodłogowych). 
  • Wsparcie dla rozwoju sieci trolejbusowej
    • Przygotowanie infrastruktury pod dalszą rozbudowę trakcji i zakup nowych pojazdów.
    • Ułatwienie zarządzania ruchem i dystrybucją mocy w systemie miejskim.
  • Integracja z systemem transportu publicznego
    • Współpraca z systemem informacji pasażerskiej i elektronicznego biletu.
    • Zwiększenie punktualności i niezawodności przewozów.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie ekologicznego transportu
    • Wspieranie trolejbusów jako bezemisyjnego środka transportu miejskiego.
    • Zmniejszenie hałasu i emisji zanieczyszczeń w centrum Lublina. 
  • Zrównoważony rozwój infrastruktury miejskiej
    • Projekt współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007–2013.
    • Całkowita wartość projektu: ponad 60 mln zł, z czego 26 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
  • Poprawa jakości życia mieszkańców
    • Zwiększenie komfortu podróży dzięki stabilnemu zasilaniu i nowoczesnemu taborowi.
    • Usprawnienie pracy operatorów i służb technicznych dzięki centralizacji nadzoru.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd