Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Wzmocnienie podtorza na linii nr 139 Katowice – Zwardoń, w torze nr 1 i 2, w km 10,300 – 25,360 w wybranych lokalizacjach i na linii nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice, w km 62,260 - 68,780 w wybranych lokalizacjach wraz z robotami towarzyszącymi i obsługą pociągu naprawy podtorza z maszyną wiodącą typu AHM-800r i oczyszczarki tłucznia RM80 oraz wagonów samowyładowczych typu 426

WZMOCNIENIE PODTORZA NA LINII NR 139 KATOWICE – ZWARDOŃ, W TORZE NR 1 I 2, W KM 10,300 – 25,360 W WYBRANYCH LOKALIZACJACH I NA LINII NR 93 TRZEBINIA - ZEBRZYDOWICE, W KM 62,260 - 68,780 W WYBRANYCH LOKALIZACJACH WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI I OBSŁUGĄ POCIĄGU NAPRAWY PODTORZA Z MASZYNĄ WIODĄCĄ TYPU AHM-800R I OCZYSZCZARKI TŁUCZNIA RM80 ORAZ WAGONÓW SAMOWYŁADOWCZYCH TYPU 426 VB W ILOŚCI 20 SZT. STANOWIĄCYCH POTENCJAŁ ZAMAWIAJĄCEGO - ZAKŁADU MASZYN TOROWYCH W KRAKOWIE

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 07.03.2016 - 30.12.2016

Wartość kontraktu: 32 584 302,69 PLN

Cel kontraktu:

• Celem przedsięwzięcia było przywrócenie prędkości rozkładowej nie mniejszej niż  V=120 km/h na liniach kolejowych ner 139 -i  137, wraz z poprawą przepustowości i bezpieczeństwa.

1. Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Wzmocnienie podtorza kolejowego na wybranych odcinkach linii nr 139 i 93 poprzez:
    • oczyszczenie tłucznia,
    • wymianę warstw ochronnych,
    • stabilizację gruntu,
    • poprawę odwodnienia torowiska. 
  • Zastosowanie specjalistycznych maszyn torowych:
    • AHM-800R – maszyna do potokowej naprawy podtorza,
    • RM80 – oczyszczarka tłucznia,
    • 20 wagonów samowyładowczych typu 426 VB. 
  • Remont peronów i przejazdów kolejowych (m.in. Drogomyśl, Żwaków, Kobiór) oraz obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).
  • Zgodność z instrukcją Id-3 PKP PLK dotyczącą warunków technicznych utrzymania podtorza kolejowego.


2. Cele logistyczne i przemysłowe

  • Przywrócenie parametrów eksploatacyjnych linii:
    • do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. 
  • Zwiększenie trwałości i niezawodności infrastruktury torowej na odcinkach o dużym obciążeniu przewozowym.
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez stabilizację torowiska i eliminację deformacji.
  • Usprawnienie prac utrzymaniowych dzięki zastosowaniu zmechanizowanych technologii naprawczych.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki poprawie geometrii toru i zastosowaniu nowoczesnych warstw ochronnych.
  • Poprawa efektywności energetycznej poprzez stabilizację torowiska i zmniejszenie oporów toczenia.
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego w regionie śląskim i beskidzkim.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu oraz integracja z siecią TEN-T (linia E65).
  • Projekt realizowany przez Zakład Maszyn Torowych PKP PLK w Krakowie, jako część Krajowego Programu Kolejowego.
     

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd