Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Wykonanie robót budowlanych objętych zadaniem: „Szybka kolej regionalna Tychy – Dąbrowa Górnicza Etap I: Tychy Miasto – Katowice”

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH OBJĘTYCH ZADANIEM: „SZYBKA KOLEJ REGIONALNA TYCHY – DĄBROWA GÓRNICZA ETAP I: TYCHY MIASTO – KATOWICE”

Inwestor: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach

Wykonawca: PRK Kraków SA

Termin realizacji: 15.02.2011 - 31.07.2012

Wartość kontraktu: 34 849 616,93 PLN

Inwestycja otrzymała  Nagrodę III stopnia w Konkursie "Budowa Roku 2012" Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia było stworzenie nowoczesnej infrastruktury kolejowej na terenie miasta Tychy poprzez budowę trzech i modernizację jednego przystanku kolejowego.

Zakres rzeczowy zadania obejmował
a) budowę przystanku „Tychy Lodowisko” w rejonie ulicy Wyszyńskiego
b) budowę przystanku „Tychy Grota – Roweckiego” przy ulicy Gen. Grota – Roweckiego
c) budowę przystanku „Tychy Aleja Bielska” przy ulicy Bielskiej
d) Adaptację przystanku „Tychy Zachodnie" w rejonie ulicy Harcerskiej

1. Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa trzech nowych przystanków kolejowych:
    • Tychy Grota Roweckiego,
    • Tychy Bielska,
    • Tychy Lodowisko.
  • Modernizacja przystanku Tychy Zachodnie: nowe perony, windy, pochylnie, wiaty rowerowe.
  • Instalacja nowoczesnych systemów:
    • monitoring wizyjny,
    • system informacji pasażerskiej online,
    • automaty biletowe,
    • dźwiękowy system ostrzegawczy (DSO),
    • słupki alarmowo-rozmówne (SOS).
  • Przebudowa infrastruktury technicznej: torowiska, odwodnienia, sieci trakcyjnej, oświetlenia, SRK (sterowanie ruchem kolejowym), sieci teletechnicznej.
  • Dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: windy, pochylni, dojścia piesze.


2. Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego w Tychach i jego integracja z komunikacją miejską.
  • Skrócenie czasu podróży między Tychami a Katowicami (średni czas przejazdu: 26–29 minut).
  • Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów – średnio dwa razy na godzinę.
  • Wprowadzenie wspólnego biletu (Taryfa Pomarańczowa) umożliwiającego podróż koleją, autobusem i trolejbusem w granicach Tychów.
  • Poprawa komfortu podróży dzięki nowoczesnym składom FLIRT (EN75) i nowej infrastrukturze przystankowej.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Zmniejszenie natężenia ruchu drogowego poprzez zachęcanie do korzystania z kolei.
  • Redukcja emisji spalin i hałasu dzięki przeniesieniu części ruchu z dróg na kolej.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu miejskim poprzez lepszą organizację transportu.
  • Realizacja strategii zrównoważonego rozwoju transportu w Tychach i województwie śląskim.
  • Wzmocnienie roli transportu szynowego jako podstawowego środka komunikacji w aglomeracji.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd