Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 8. Etap I: odc. Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa SŁużewiec – Lotnisko Okęcie. Faza 3

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH MODERNIZACJI LINII KOLEJOWEJ NR 8. ETAP I: ODC. WARSZAWA ZACHODNIA – WARSZAWA OKĘCIE I BUDOWA ŁĄCZNICY WARSZAWA SŁUŻEWIEC – LOTNISKO OKĘCIE. FAZA 3: ROBOTY BUDOWLANE NA ŁĄCZNICY (PROJEKT NR POIIŚ 7.1-18)

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Partner

Termin realizacji: 27.10.2009 - 23.07.2012

Wartość kontraktu: 61 228 938,31 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa dwutorowej łącznicy kolejowej do Lotniska Chopina
    • Nowa linia o długości ok. 2 km od przystanku Warszawa Służewiec do stacji Warszawa Lotnisko Chopina.
    • Tunel o długości 1183 m, przebiegający na głębokości do 5 m.
  • Modernizacja toru nr 1 linii nr 8
    • Kompleksowa wymiana nawierzchni kolejowej na odcinku Warszawa Służewiec – Warszawa Okęcie.
    • Przystosowanie do obsługi ruchu pasażerskiego z prędkością do 120 km/h.
  • Budowa nowej infrastruktury technicznej
    • Podstacja trakcyjna i nastawnia „OKL”.
    • Wyposażenie stacji Warszawa Lotnisko Chopina w systemy bezpieczeństwa, informacji pasażerskiej i zasilania.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Stworzenie bezpośredniego połączenia kolejowego z lotniskiem
    • Integracja transportu kolejowego z Lotniskiem Chopina – największym portem lotniczym w Polsce.
    • Obsługa pasażerów krajowych i międzynarodowych bez konieczności przesiadek.
  • Zwiększenie przepustowości i niezawodności
    • Umożliwienie prowadzenia większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych.
    • Zmniejszenie obciążenia drogowego w rejonie lotniska i centrum Warszawy.
  • Poprawa dostępności komunikacyjnej południowej Warszawy
    • Ułatwienie dojazdu do dzielnic: Włochy, Ursynów i Mokotów.
    • Lepsze skomunikowanie z linią średnicową i Dworcem Centralnym. [plk-inwestycje.pl]


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie transportu zbiorowego
    • Zachęcenie podróżnych do korzystania z kolei zamiast samochodów.
    • Redukcja emisji CO₂ i hałasu w rejonie lotniska i centrum miasta. 
  • Zrównoważony rozwój infrastruktury transportowej
    • Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności UE w ramach POIiŚ 2007–2013.
    • Wpisanie inwestycji w strategię rozwoju zintegrowanego transportu publicznego w aglomeracji warszawskiej.
  • Poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróży
    • Nowoczesna stacja podziemna z peronem wyspowym o długości 150 m.
    • Systemy monitoringu, oddymiania i ewakuacji w tunelu i na stacji.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd