Realizacje

Infrastuktura miejska

Rozbudowa ulicy Igołomskiej, drogi krajowej nr 79 – etap 2 w Krakowie

ROZBUDOWA ULICY IGOŁOMSKIEJ, DROGI KRAJOWEJ NR 79 – ETAP 2, WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W KRAKOWIE

Inwestor: Gmina Miejska Kraków

Wykonawca: Konsorcjum - ZUE S.A. - Lider

Termin realizacji: 06.04.2017 - 28.12.2022

Wartość kontraktu: 294 213 111,41 PLN


Cel kontraktu:
Przebudowa drogi jednojezdniowej na dwujezdniową, stanowiącą wygodny wjazd do Krakowa od strony wschodniej. Poprawa bezpieczeństwa oraz warunkuch ruchowych na terenach przeznaczonych pod powstanie specjalnych stref ekonomicznych.

Budowa:
- ulic i dróg serwisowych;
- bezkolizyjnych skrzyżowań ulic;
- skrzyżowań wyposażonych w sygnalizację świetlną i monitoring;
- chodników i ścieżek rowerowych;
- wiaduktów;
- przepustów;
- tunelu;
- ekranów akustycznych;
- placu kontroli ITD;
- oświetlenia ulic;

Przebudowa:
- wiaduktów kolejowych,
-  torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej tramwajowej, sterowania i ogrzewania zwrotnic,
- pętli tramwajowo - autobusowej
- mediów podziemnych w tym wodociągów, kanalizacji sanitarnych i deszczowych, gazociągów, sieci teletechnicznych, kabli trakcyjnych i energetycznych, sieci technicznych HTS

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Rozbudowa drogi jednojezdniowej do dwujezdniowej klasy G, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku na długości ok. 7,4 km.
  • Budowa i przebudowa obiektów inżynierskich: 22 konstrukcje, w tym tunel drogowy, most, wiadukty, przepusty i konstrukcje oporowe.
  • Przebudowa torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz budowa pętli tramwajowo-autobusowej.
  • Modernizacja infrastruktury technicznej: wodociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa, gazociągi, sieci teletechniczne, energetyczne i przemysłowe (m.in. HTS).
  • Budowa chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej i monitoringu.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej wschodnich dzielnic Krakowa oraz połączenia z trasą S7 i drogą krajową DK79.
  • Usprawnienie ruchu tranzytowego i lokalnego – bezkolizyjne skrzyżowania, zjazdy do posesji, drogi serwisowe.
  • Zwiększenie przepustowości i płynności ruchu dzięki nowej geometrii drogi i rozdzieleniu kierunków jazdy.
  • Wsparcie dla rozwoju specjalnych stref ekonomicznych poprzez poprawę warunków transportowych.


3. Cele środowiskowe

  • Zmniejszenie emisji hałasu – zastosowanie ekranów akustycznych w rejonach zabudowy mieszkaniowej.
  • Poprawa efektywności energetycznej – nowoczesne oświetlenie LED, modernizacja sieci trakcyjnej.
  • Ograniczenie emisji spalin poprzez promowanie transportu zbiorowego (tramwaj) i rowerowego.
  • Zarządzanie wodami opadowymi – nowy system odwodnienia i kanalizacji deszczowej.


4. Cele strategiczne

  • Realizacja celów polityki transportowej Krakowa i województwa małopolskiego – rozwój infrastruktury drogowej i tramwajowej.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego – nowa organizacja ruchu, sygnalizacja świetlna, monitoring.
  • Integracja z krajową siecią transportową – połączenie z trasą S7 i drogą krajową nr 79.
  • Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej terenów wschodnich Krakowa – lepszy dostęp do terenów przemysłowych i mieszkalnych.
  • Zwiększenie roli transportu publicznego w strukturze komunikacyjnej miasta.


5. Cele społeczne

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców wschodnich dzielnic Krakowa, w tym osób starszych, z niepełnosprawnościami i rodzin z dziećmi – dzięki nowym chodnikom, przystankom i bezpiecznym przejściom.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego – nowa sygnalizacja świetlna, monitoring, lepsze oświetlenie uliczne.
  • Podniesienie komfortu życia mieszkańców – cichszy i bardziej uporządkowany ruch, lepsza estetyka przestrzeni publicznej.
  • Zachęcanie do korzystania z transportu publicznego i rowerowego – nowa pętla tramwajowo-autobusowa, ścieżki rowerowe, infrastruktura przesiadkowa.
  • Wzmocnienie integracji społecznej – lepsze połączenia komunikacyjne między dzielnicami, dostęp do usług i miejsc pracy.
  • Zwiększenie atrakcyjności terenów mieszkaniowych i inwestycyjnych – poprawa dostępności i jakości infrastruktury.
  • Edukacja ekologiczna i społeczna – projekt jako przykład zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego planowania miejskiego.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd