Realizacje

Infrastuktura miejska

Rozbudowa trasy tramwajowej Bemowo–Młociny w Warszawie (od pętli Nowe Bemowo do ul. Broniewskiego) i rozbudowa pętli tramwajowej Piaski

ROZBUDOWA TRASY TRAMWAJOWEJ BEMOWO – MŁOCINY W WARSZAWIE – (ODCINEK NA UL. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH I REYMONTA OD PĘTLI NOWE BEMOWO DO UL. BRONIEWSKIEGO) I ROZBUDOWA PĘTLI TRAMWAJOWEJ PIASKI

Inwestor: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 16.11.2004 - 01.09.2006

Wartość kontraktu: 39 849 334,98 PLN

Cele kontraktu:

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa nowej dwutorowej trasy tramwajowej o długości 2,2 km
    • Połączenie dwóch istniejących linii tramwajowych w dzielnicach Bemowo i Bielany.
    • Budowa torowiska, trakcji, odwodnienia, sygnalizacji świetlnej i przystanków. 
  • Rozbudowa pętli tramwajowej Piaski
    • Modernizacja układu torowego i infrastruktury przystankowej.
    • Przystosowanie pętli do obsługi większej liczby kursów i nowoczesnego taboru.
  • Budowa podstacji trakcyjnej i linii kablowych
    • Zapewnienie niezawodnego zasilania dla nowej trasy.
    • Integracja z istniejącą infrastrukturą energetyczną Tramwajów Warszawskich.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Usprawnienie komunikacji między dzielnicami
    • Bezpośrednie połączenie Bemowa, Bielan i Woli bez konieczności przesiadek.
    • Skrócenie czasu przejazdu dla połączeń lokalnych i tranzytowych. 
  • Zwiększenie dostępności transportowej
  •  
    • Ułatwienie dojazdu do terenów mieszkaniowych, handlowych i usługowych.
    • Wzrost atrakcyjności komunikacji tramwajowej w północno-zachodniej części Warszawy.
  • Wsparcie dla rozwoju gospodarczego
    • Zwiększenie aktywności gospodarczej w obszarze oddziaływania projektu.
    • Poprawa warunków dla inwestycji i mobilności pracowników.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań
    • Zastosowanie specjalnej konstrukcji nawierzchni torowej tłumiącej drgania i hałas.
    • Ułożenie szyn w otulinie gumowej w pobliżu zabudowy mieszkaniowej.
  • Zwiększenie udziału transportu zbiorowego
    • Promowanie tramwaju jako ekologicznej alternatywy dla samochodu.
    • Zmniejszenie emisji spalin i zatłoczenia ulic.
  • Zintegrowany rozwój transportu publicznego
    • Projekt powiązany z budową I linii metra, węzła Młociny, systemem Park & Ride i innymi inwestycjami w ramach Zintegrowanego Planu Rozwoju Transportu Publicznego w Aglomeracji Warszawskiej.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd