Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Roboty budowlane na linii kolejowej nr 272 Kluczbork - Poznań

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE WYMIANY NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI NA LINII KOLEJOWEJ NR 272 KLUCZBORK - POZNAŃ NA STACJI POZNAŃ STAROŁĘKA, SZLAKU POZNAŃ STAROŁĘKA - POZNAŃ GŁÓWNY, STACJI POZNAŃ GŁÓWNY W TORZE NR 1 I 2 OD KM 194,638 DO KM 200,524 W RAMACH ZADANIA PN.: „WYMIANA NAWIERZCHNI WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI NA LINII KOLEJOWEJ NR 272 KLUCZBORK - POZNAŃ, ODCINEK KÓRNIK - POZNAŃ GŁÓWNY WRAZ Z PRZEBUDOWĄ MOSTU STALOWEGO NA RZECE WARCIE NA STACJI POZNAŃ STAROŁĘKA W KM 196,254”.

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 18.03.2016 - 31.12.2016

Wartość kontraktu: 32 500 000,00 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Wymiana nawierzchni torowej na długości ok. 6 km toru nr 1 i 2 w obrębie stacji Poznań Główny i Poznań Starołęka.
  • Wzmocnienie podtorza oraz profilowanie ław torowiska i warstw ochronnych.
  • Przebudowa mostu stalowego na rzece Warcie w km 196,254 – poprawa nośności i trwałości obiektu.
  • Modernizacja urządzeń SRK (sterowania ruchem kolejowym) oraz sieci trakcyjnej.
  • Wymiana rozjazdów i elementów nawierzchni w obrębie stacji i szlaku – poprawa geometrii torów i bezpieczeństwa.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii nr 272:
    • prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich,
    • prędkość do 80 km/h dla pociągów towarowych. 
  • Zwiększenie przepustowości i efektywności Poznańskiego Węzła Kolejowego.
  • Poprawa punktualności i niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych.
  • Usprawnienie obsługi technicznej i eksploatacyjnej dzięki nowej infrastrukturze.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego na przejazdach i obiektach inżynieryjnych.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i konstrukcji nawierzchni kolejowej.
  • Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację zasilania i systemów sterowania.
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców aglomeracji poznańskiej.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu oraz integracja z siecią TEN-T.
  • Projekt współfinansowany ze środków UE – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd