Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Rewitalizacja wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża – Śniadowo oraz elektryfikacja i odbudowa infrastruktury na linii kolejowej nr 36 Śniadowo – Łapy

ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT DLA PROJEKTU PN.: ,,STWORZENIE CIĄGU KOMUNIKACYJNEGO ŁOMŻA – BIAŁYSTOK POPRZEZ REWITALIZACJĘ WRAZ Z ELEKTRYFIKACJĄ LINII KOLEJOWEJ NR 49 ŁOMŻA – ŚNIADOWO ORAZ ELEKTRYFIKACJA I ODBUDOWA INFRASTRUKTURY OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ NA LINII KOLEJOWEJ NR 36 NA ODCINKU ŚNIADOWO – ŁAPY" REALIZOWANEGO W RAMACH PROGRAMU UZUPEŁNIANIA LOKALNEJ I REGIONALNEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ – KOLEJ+ DO 2029 ROKU.”


Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 22.04.2025 - 22.04.2029

Wartość kontraktu: 771 900 000,00 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 (Łomża – Śniadowo)
    • Wymiana torów na odcinku 17 km.
    • Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
    • Odbudowa stacji w Łomży i przystanku w Kozikach.
    • Budowa nowych przystanków: Śniadowo Łącznica i Konarzyce.
  • Modernizacja linii kolejowej nr 36 (Śniadowo – Łapy)
    • Przebudowa torów na odcinku ok. 60 km.
    • Modernizacja przystanków: Kulesze Kościelne, Czachy Kołaki oraz stacji Sokoły.
    • Budowa mijanki w Czerwonym Borze dla poprawy punktualności.
  • Elektryfikacja wybranych odcinków
    • Przygotowanie infrastruktury pod zasilanie trakcyjne.
    • Budowa systemów zasilania i podstacji trakcyjnych.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Skrócenie czasu przejazdu
    • Docelowy czas podróży z Łomży do Białegostoku: ok. 1 godzina 35 minut.
    • Prędkość pociągów: 80–120 km/h.
  • Poprawa dostępności komunikacyjnej regionu
    • Przywrócenie połączeń pasażerskich po ponad 30 latach.
    • Ułatwienie dojazdu do Białegostoku, Warszawy i innych miast.
  • Zwiększenie przepustowości i elastyczności ruchu
    • Odbudowa łącznicy w Śniadowie umożliwiającej przejazd bez zmiany czoła pociągu.
    • Modernizacja układów torowych na stacjach Czarnowo-Undy i Czerwony Bór.

- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie ekologicznego transportu zbiorowego
    • Zwiększenie udziału kolei w transporcie regionalnym.
    • Redukcja emisji CO₂ dzięki elektryfikacji i ograniczeniu transportu drogowego.
  • Bezpieczeństwo i komfort podróży
    • Wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe wyposażone w sygnalizację świetlną.
    • Nowoczesne perony z oświetleniem LED, wiatami, ławkami i oznakowaniem.
  • Realizacja celów Programu Kolej+
    • Eliminacja wykluczenia komunikacyjnego.
    • Wzmocnienie spójności transportowej województwa podlaskiego.
    • Wsparcie rozwoju lokalnego i regionalnego.


- Cele społeczne

  • Poprawa jakości życia mieszkańców
    • Ułatwienie codziennych dojazdów do pracy, szkół i placówek zdrowia.
    • Zwiększenie mobilności osób starszych i z ograniczoną sprawnością.
  • Rozwój społeczno-gospodarczy regionu
    • Wzrost atrakcyjności inwestycyjnej Łomży i okolicznych gmin.
    • Wsparcie dla lokalnych przedsiębiorstw i usług.
  • Zaangażowanie społeczności lokalnej
    • Uwzględnienie wniosków samorządów lokalnych w planowaniu inwestycji.
    • Informowanie mieszkańców o postępach prac i korzyściach z projektu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd