Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Rewitalizacja toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom” w ramach zadania pn. Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Płn. - Częstochowa Stradom

REWITALIZACJA TORU NR 2 LINII KOLEJOWEJ NR 61 KIELCE –FOSOWSKIE NA ODCINKU KONIECPOL – CZĘSTOCHOWA STRADOM” W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. „REWITALIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 61 I 572 NA ODCINKU WŁOSZCZOWA PÓŁNOC- CZĘSTOCHOWA STRADOM

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 10.12.2013 - 17.06.2015

Wartość kontraktu: 43 880 619,00 PLN

Cel kontraktu:

Inwestycja jest jednym z kluczowych projektów rewitalizacyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmujących kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km.
Odcinek Koniecpol - Częstochowa Stradom jest częścią twz. "Protezy Koniecpolskiej", umożliwiającej szybkie połączenie kolejowe Warszawy z Wrocławiem przez Częstochowę. Celem przedsięwzięcia było przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h, podniesienie standardów podróży i bezpieczeństwa pasażerów. Czas przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom uległ skróceniu o około 25 minut, co zwiększyło przepustowość linii, w związku z czym z wyremontowanych torów mogą również korzystać pociągi regionalne. Od 14 grudnia 2014 roku na tej trasie kursują pociągi Pendolino (Express InterCity Premium).

- Cele techniczne i infrastrukturalne:

  • kompleksowa rewitalizacja toru nr 2 – obejmująca wymianę nawierzchni torowej, rozjazdów, wzmocnienie podtorza i odwodnienia.
  • przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych linii kolejowej nr 61 – zgodnie z wymaganiami dla ruchu pasażerskiego i towarowego.
  • modernizacja obiektów inżynieryjnych – w tym przebudowa mostu w km 73,101 oraz peronów w torze nr 1 i 2.
  • zabudowa nowoczesnych urządzeń SRK i infrastruktury towarzyszącej – dla poprawy bezpieczeństwa i efektywności prowadzenia ruchu kolejowego. [grupazue.pl]


- Cele operacyjne i komunikacyjne:

  • zwiększenie prędkości rozkładowej do 120 km/h – co pozwoliło skrócić czas przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom o ok. 25 minut.
  • zwiększenie przepustowości linii – umożliwiające obsługę większej liczby pociągów, w tym regionalnych i dalekobieżnych.
  • umożliwienie kursowania pociągów kategorii Express InterCity Premium (Pendolino) – od grudnia 2014 roku. [grupazue.pl]


- Cele społeczne i środowiskowe:

  • poprawa komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów – dzięki nowoczesnej infrastrukturze peronowej i torowej.
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego – dla mieszkańców regionu śląskiego i świętokrzyskiego.
  • promowanie kolei jako ekologicznego środka transportu – poprzez modernizację infrastruktury i skrócenie czasu przejazdu.


 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd