Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Rewitalizacja toru nr 2 linii kolejowej nr 131 na odcinku Tarnowskie Góry - Kalety, przebudowa stacji Boronów oraz przebudowa 18 rozjazdów w stacji Tarnowskie Góry

REWITALIZACJA TORU NR 2 LINII KOLEJOWEJ NR 131 NA ODCINKU TARNOWSKIE GÓRY - KALETY, PRZEBUDOWA STACJI BORONÓW ORAZ PRZEBUDOWA 18 ROZJAZDÓW W STACJI TARNOWSKIE GÓRY

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum - ZUE S.A. - Lider

Termin realizacji: 30.07.2015 - 19.09.2016

Wartość kontraktu: 56 506 487,82 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia było przywrócenie prędkości rozkładowej V=120 km/h dla pociągów pasażerskich i V=100 km/h dla pociągów towarowych na linii kolejowej 131 (tzw. Magistrali Węglowej) o znaczeniu państwowym, należącej do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma ona kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Rewitalizacja toru nr 2 na odcinku Tarnowskie Góry – Kalety, obejmująca:
    • wymianę nawierzchni torowej,
    • wzmocnienie podtorza,
    • oczyszczenie podsypki,
    • regulację sieci trakcyjnej na długości 18 km.
  • Przebudowa stacji Boronów:
    • podwyższenie peronów,
    • dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
    • nowe wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne. 
  • Przebudowa 18 rozjazdów w stacji Tarnowskie Góry wraz z elektrycznym ogrzewaniem rozjazdów (EOR), nowymi napędami zwrotnicowymi i sygnalizatorami świetlnymi. [dolkom.pl]
  • Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych – nowe nawierzchnie, sygnalizacja i oświetlenie.
  • Remont obiektów inżynieryjnych – mosty, przepusty, skarpy, rowy odwadniające.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Przywrócenie prędkości rozkładowej:
    • 120 km/h dla pociągów pasażerskich,
    • 100 km/h dla pociągów towarowych.
  • Zwiększenie przepustowości linii nr 131 – tzw. „Magistrali Węglowej” o znaczeniu państwowym i międzynarodowym (AGTC).
  • Poprawa punktualności i niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych.
  • Usprawnienie obsługi stacyjnej w Boronowie i Tarnowskich Górach.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego dzięki nowoczesnym systemom SRK.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowym technologiom torowym i trakcyjnym.
  • Poprawa efektywności energetycznej – modernizacja zasilania i systemów sterowania.
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców regionu.
  • Wzmocnienie roli kolei w transporcie towarowym – zwłaszcza węgla z Górnośląskiego i Rybnickiego Okręgu Węglowego do portów w Gdańsku i Gdyni.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu oraz integracja z siecią TEN-T.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd