Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Katowice – Chorzów Batory w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138"

REWITALIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 137 NA ODCINKU KATOWICE – CHORZÓW BATORY W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. „REWITALIZACJA LINII KOLEJOWYCH NR 134, 137 I 138 NA ODCINKU GLIWICE ŁABĘDY – KATOWICE – SOSNOWIEC JĘZOR

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 27.03.2015 - 30.11.2015

Wartość kontraktu: 52 274 646,99 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia było przywrócenie prędkości rozkładowej nie mniejszej niż  V=100 km/h na linii kolejowej 137, wraz z poprawą przepustowości i bezpieczeństwa.

1. Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Wymiana torów i rozjazdów na długości ok. 10,5 km, w tym torów głównych zasadniczych i dodatkowych.
  • Modernizacja sieci trakcyjnej nad torami nr 1 i 2 oraz nad przejściami rozjazdowymi w stacjach Katowice, Chorzów Batory i przystanku Katowice Załęże.
  • Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK), w tym napędów rozjazdów, kontroli niezajętości torów, elektromagnesów torowych SHP, sygnalizatorów i urządzeń rozgłoszeniowych.
  • Modernizacja oświetlenia zewnętrznego na przystankach i stacjach oraz w obrębie głowic rozjazdowych.
  • Rewitalizacja obiektów inżynieryjnych – konserwacja i naprawa 18 obiektów, w tym wiaduktów i przepustów.
  • Przebudowa przystanku osobowego Katowice Załęże – nowe perony, wyposażenie, dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością.


2. Cele logistyczne i przemysłowe

  • Skrócenie czasu przejazdu między Katowicami a Gliwicami:
    • pociągi pośpieszne: z 32–34 min do ok. 26 min,
    • pociągi osobowe: do ok. 30 min. 
  • Zwiększenie przepustowości linii dzięki poprawie parametrów technicznych i eksploatacyjnych.
  • Poprawa punktualności i niezawodności kursowania pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
  • Usprawnienie organizacji ruchu kolejowego w katowickim węźle kolejowym.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu dzięki nowym urządzeniom SRK i lepszej widoczności na stacjach.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i trakcyjnym.
  • Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej poprzez modernizację podstacji i sieci trakcyjnej.
  • Poprawa dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców aglomeracji śląskiej.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu i strategii rozwoju kolei w Polsce.
  • Projekt współfinansowany ze środków budżetowych i UE, jako część Krajowego Programu Kolejowego.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd