Realizacje

Infrastruktura drogowa

Remont mostu Grunwaldzkiego w Krakowie

REMONT MOSTU PRZEZ RZEKĘ WISŁĘ W CIĄGU UL. DIETLA W KRAKOWIE (MOST GRUNWALDZKI).


Inwestor: Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Wykonawca: Konsorcjum - ZUE S.A. (Lider)

Termin realizacji: 10.05.2025 - 10.03.2026

Wartość kontraktu: 15 465 211,56 zł

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Zabezpieczenie konstrukcji mostu do czasu budowy nowej przeprawy (planowanej na 2038 r.)
    • Remont konstrukcji nośnej, podpór, łożysk i układu sprężenia.
    • Naprawa żelbetowej płyty pomostowej i dylatacji.
    • Modernizacja stożków przyczółków, schodów i ścian oporowych.
  • Modernizacja torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej
    • Wymiana szyn, montaż korytek stalowych, przebudowa sieci trakcyjnej.
    • Przystosowanie torowiska do nowoczesnych standardów technicznych.
  • Remont infrastruktury technicznej
    • Przebudowa ciepłociągu, kanalizacji i wodociągów.
    • Wymiana masztów oświetleniowych i barier energochłonnych.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Utrzymanie ciągłości komunikacyjnej w centrum Krakowa
    • Koordynacja prac z remontem ul. Dietla i torowisk w celu uniknięcia wielokrotnego zamykania ciągu komunikacyjnego.
    • Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i objazdów dla samochodów i tramwajów.
  • Poprawa bezpieczeństwa i komfortu użytkowników
    • Nowa nawierzchnia jezdni i chodników.
    • Usprawnienie przejazdu tramwajów i pieszych przez Wisłę.
  • Wsparcie dla transportu publicznego
    • Przedłużenie linii tramwajowej 184 jako zastępczej 784.
    • Utrzymanie ciągu pieszo-rowerowego przez cały okres remontu.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Ochrona środowiska i gatunków chronionych
    • Wykonanie ekspertyzy ornitologiczno-chiropterologicznej (jaskółki, nietoperze, gołębie). [gazetakrakowska.pl]
    • Prace prowadzone zgodnie z ustawą o ochronie przyrody.
  • Zrównoważony rozwój infrastruktury miejskiej
    • Remont jako etap przejściowy przed budową nowoczesnej przeprawy.
    • Dostosowanie obiektu do potrzeb pieszych i rowerzystów.
  • Minimalizacja wpływu na środowisko miejskie
    • Ograniczenie tonażu do 7,5 tony i wyłączenie skrajnego pasa jezdni.
    • Zmniejszenie hałasu i emisji dzięki nowym materiałom i technologiom.


- Cele społeczne

  • Poprawa jakości życia mieszkańców
    • Bezpieczniejszy i bardziej komfortowy dostęp do centrum miasta.
    • Utrzymanie ciągu pieszo-rowerowego przez cały okres remontu.
  • Zaangażowanie społeczności lokalnej
    • Konsultacje z mieszkańcami i organizacjami (np. Małopolskie Towarzystwo Ornitologiczne).
    • Uwzględnienie uwag dotyczących organizacji ruchu i przebiegu prac.
  • Edukacja i transparentność
    • Publiczne informowanie o postępach prac i zmianach w komunikacji.
    • Promowanie odpowiedzialnego podejścia do infrastruktury miejskiej.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd