Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Realizacja robót budowlanych w obszarze LCS Nasielsk: LOT A – kompleksowa modernizacja stacji Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Modlin w ramach modernizacji linii kolejowej E-65, odcinek Warszawa – Gdynia, etap II”

REALIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH W OBSZARZE LCS NASIELSK: LOT A – KOMPLEKSOWA MODERNIZACJA STACJI LEGIONOWO, NOWY DWÓR MAZOWIECKI, MODLIN W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E65, ODCINEK WARSZAWA – GDYNIA, ETAP II” W POLSCE, PROJEKT NR 2005/PL/16/C/PT/001

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Partner

Termin realizacji: 30.06.2008 - 30.06.2010

Wartość kontraktu: 123 362 757,52 PLN

Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była modernizacja trzech stacji kolejowych na linii kolejowej E65 z dostosowaniem jej do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.

- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja układów torowych i peronów
    • Wymiana torów, rozjazdów i podtorza na stacjach Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin.
    • Przebudowa peronów z dostosowaniem do standardów UE (wysokość, długość, dostępność). 
  • Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK)
    • Instalacja nowoczesnych systemów SRK, w tym komputerowych nastawni i systemów detekcji pociągów.
    • Zwiększenie bezpieczeństwa i niezawodności prowadzenia ruchu.
  • Modernizacja sieci trakcyjnej i elektroenergetyki
    • Wymiana sieci trakcyjnej i zasilania na stacjach oraz w ich obrębie.
    • Budowa nowych podstacji trakcyjnych i systemów zasilania nietrakcyjnego. 

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Zwiększenie przepustowości i prędkości przejazdów
    • Dostosowanie infrastruktury do prędkości 160 km/h dla pociągów klasycznych i 200 km/h dla składów z wychylnym pudłem.
    • Umożliwienie obsługi większej liczby pociągów pasażerskich i towarowych.
  • Poprawa punktualności i niezawodności
    • Likwidacja stałych ograniczeń prędkości i wąskich gardeł infrastrukturalnych.
    • Zwiększenie efektywności zarządzania ruchem kolejowym.
  • Integracja z europejskimi korytarzami transportowymi
    • Wpisanie modernizowanego odcinka w sieć TEN-T i przygotowanie do wdrożenia systemu ERTMS/ETCS.

- Cele środowiskowe i strategiczne
  • Poprawa klimatu akustycznego
    • Budowa ekranów akustycznych i zastosowanie mat antywibracyjnych w obrębie stacji.
    • Redukcja hałasu i drgań w otoczeniu linii kolejowej.
  • Zwiększenie dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością
    • Budowa wind, pochylni i przejść podziemnych na stacjach.
    • Eliminacja barier architektonicznych zgodnie z wytycznymi UE.
  • Zrównoważony rozwój transportu kolejowego
    • Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności UE w ramach POIiŚ 2007–2013.
    • Wzmocnienie roli kolei jako ekologicznego środka transportu w aglomeracji warszawskiej. 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd