REALIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH W OBSZARZE LCS NASIELSK: LOT A – KOMPLEKSOWA MODERNIZACJA STACJI LEGIONOWO, NOWY DWÓR MAZOWIECKI, MODLIN W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E65, ODCINEK WARSZAWA – GDYNIA, ETAP II” W POLSCE, PROJEKT NR 2005/PL/16/C/PT/001
Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Partner
Termin realizacji: 30.06.2008 - 30.06.2010
Wartość kontraktu: 123 362 757,52 PLN
Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była modernizacja trzech stacji kolejowych na linii kolejowej E65 z dostosowaniem jej do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Modernizacja układów torowych i peronów
- Wymiana torów, rozjazdów i podtorza na stacjach Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin.
- Przebudowa peronów z dostosowaniem do standardów UE (wysokość, długość, dostępność).
- Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK)
- Instalacja nowoczesnych systemów SRK, w tym komputerowych nastawni i systemów detekcji pociągów.
- Zwiększenie bezpieczeństwa i niezawodności prowadzenia ruchu.
- Modernizacja sieci trakcyjnej i elektroenergetyki
- Wymiana sieci trakcyjnej i zasilania na stacjach oraz w ich obrębie.
- Budowa nowych podstacji trakcyjnych i systemów zasilania nietrakcyjnego.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Zwiększenie przepustowości i prędkości przejazdów
- Dostosowanie infrastruktury do prędkości 160 km/h dla pociągów klasycznych i 200 km/h dla składów z wychylnym pudłem.
- Umożliwienie obsługi większej liczby pociągów pasażerskich i towarowych.
- Poprawa punktualności i niezawodności
- Likwidacja stałych ograniczeń prędkości i wąskich gardeł infrastrukturalnych.
- Zwiększenie efektywności zarządzania ruchem kolejowym.
- Integracja z europejskimi korytarzami transportowymi
- Wpisanie modernizowanego odcinka w sieć TEN-T i przygotowanie do wdrożenia systemu ERTMS/ETCS.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Poprawa klimatu akustycznego
- Budowa ekranów akustycznych i zastosowanie mat antywibracyjnych w obrębie stacji.
- Redukcja hałasu i drgań w otoczeniu linii kolejowej.
- Zwiększenie dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością
- Budowa wind, pochylni i przejść podziemnych na stacjach.
- Eliminacja barier architektonicznych zgodnie z wytycznymi UE.
- Zrównoważony rozwój transportu kolejowego
-
- Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności UE w ramach POIiŚ 2007–2013.
- Wzmocnienie roli kolei jako ekologicznego środka transportu w aglomeracji warszawskiej.