PRZEBUDOWA ULICY MARSZAŁKA FOCHA W BYDGOSZCZY NA ODCINKU OD SKRZYŻOWANIA Z UL. GDAŃSKĄ DO MOSTÓW NA RZECE BRDZIE
Inwestor: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider
Termin realizacji: 16.09.2008 - 30.04.2009
Wartość kontraktu: 17 852 608,36 PLN
Cele kontraktu:
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Modernizacja nawierzchni drogowej i torowej
- Wymiana nawierzchni jezdni oraz torowiska tramwajowego, w tym rozbudowa węzła szynowego z relacją tramwajową prawoskrętną.
- Zastosowanie nowoczesnych materiałów tłumiących drgania i hałas.
- Rozbudowa infrastruktury technicznej
- Przebudowa kanalizacji deszczowej, sieci gazowej, wodociągowej, oświetlenia ulicznego oraz sygnalizacji świetlnej.
- Instalacja nowych złączy kablowych i zasilania smarownicy torowiska.
- Poprawa bezpieczeństwa i dostępności
- Budowa dodatkowej zatoki autobusowej i uchwytów na słupach trakcyjno-oświetleniowych.
- Uporządkowanie oznakowania poziomego i pionowego.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Usprawnienie komunikacji miejskiej
- Poprawa płynności ruchu tramwajowego i autobusowego w centrum miasta.
- Zwiększenie niezawodności i punktualności transportu publicznego.
- Integracja z układem komunikacyjnym miasta
- Lepsze połączenie ul. Focha z ul. Gdańską, Jagiellońską i mostami na Brdzie.
- Ułatwienie dojazdu do Opery Nova, Wyspy Młyńskiej i Śródmieścia.
- Przygotowanie infrastruktury pod rozwój transportu
- Przystosowanie torowiska do nowoczesnego taboru tramwajowego.
- Możliwość dalszej rozbudowy węzła komunikacyjnego w rejonie mostów Solidarności.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Rewitalizacja zdegradowanego odcinka miasta
- Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007–2013, działanie 7.1 – rewitalizacja zdegradowanych dzielnic miast.
- Poprawa jakości życia mieszkańcó
- Zmniejszenie hałasu i emisji dzięki nowej nawierzchni i torowisku.
- Estetyzacja przestrzeni publicznej – stylowe oświetlenie, uporządkowana infrastruktura.
- Zrównoważony rozwój transportu
- Promowanie komunikacji zbiorowej jako alternatywy dla transportu indywidualnego.
- Wspieranie mobilności pieszej i rowerowej – przygotowanie przejazdów rowerowych.