Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa ul. Lubicz, przebudowa ul. Rakowickiej wraz z pętlą tramwajową oraz remont murów oporowych przy ul. Lubicz w Krakowie

PRZEBUDOWA UL. LUBICZ WRAZ Z REALIZACJĄ WYDZIELONEGO PASA TRAMWAJOWO-AUTOBUSOWEGO, PRZEBUDOWA UL. RAKOWICKIEJ WRAZ Z PĘTLĄ TRAMWAJOWĄ ORAZ REMONT MURÓW OPOROWYCH PRZY UL. LUBICZ W KRAKOWIE

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider
Termin realizacji: 19.06.2006 - 13.12.2006
Wartość kontraktu: 35 799 037,40 PLN

Inwestycja została nagrodzona tytułem „Modernizacja Roku 2006"

Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była przebudowa jednej z najważniejszych tras tramwajowych znajdujących się w zabytkowym centrum Krakowa.


- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja torowisk tramwajowych
    • Wymiana 4 km torów tramwajowych i sieci trakcyjnej na ul. Lubicz i Rakowickiej.
    • Budowa nowego węzła rozjazdów oraz systemu sterowania i ogrzewania zwrotnic. [krakow.pl]
  • Budowa wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego
    • Oddzielenie ruchu komunikacji zbiorowej od samochodowego w celu zwiększenia płynności przejazdów.
    • Zwiększenie prędkości komunikacyjnej tramwajów dzięki eliminacji blokowania torowiska przez auta.
  • Remont murów oporowych i wiaduktu kolejowego
    • Konserwacja 426 m zabytkowych murów oporowych wzdłuż ul. Lubicz.
    • Przywrócenie wysokich walorów architektonicznych i artystycznych obiektów.

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Poprawa funkcjonowania transportu publicznego
    • Skrócenie czasu przejazdu tramwajów i autobusów.
    • Zwiększenie punktualności i niezawodności komunikacji miejskiej.
  • Integracja z nowym centrum komunikacyjnym
    • Ułatwienie dojazdu do Dworca Głównego, Galerii Krakowskiej i ul. Pawiej.
  • Przygotowanie infrastruktury pod nowoczesny tabor
    • Zakup 24 niskopodłogowych tramwajów typu Bombardier.
    • Dostosowanie torowisk do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST). 

- Cele środowiskowe i strategiczne
  • Redukcja emisji i hałasu
    • Zmniejszenie zanieczyszczeń komunikacyjnych dzięki upłynnieniu ruchu tramwajowego.
    • Zastosowanie technologii tłumiących hałas i drgania w torowisku. 
  • Promowanie transportu zbiorowego
    • Ograniczenie dostępu samochodów osobowych do centrum miasta.
    • Zwiększenie liczby pasażerów komunikacji miejskiej poprzez poprawę komfortu i dostępności. 
  • Rewitalizacja przestrzeni miejskiej
    • Estetyzacja ulicy Lubicz i Rakowickiej poprzez stylizowane oświetlenie i uporządkowaną nawierzchnię.
    • Wpisanie inwestycji w strategię CIVITAS-CARAVEL jako „czysty korytarz wysokiej przepustowości”.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd