Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa ul. Franciszkańskiej i Dominikańskiej w Krakowie wraz z torowiskiem

PRZEBUDOWA UL. FRANCISZKAŃSKIEJ I DOMINIKAŃSKIEJ W KRAKOWIE WRAZ Z TOROWISKIEM

Inwestor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 07.07.2010 - 30.11.2010

Wartość kontraktu: 21 161 458,00 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była przebudowa jednej z najważniejszych tras tramwajowych znajdujących się w zabytkowym centrum Krakowa w najbliższym sąsiedztwie Rynku Głównego.

Charakterystyka kontraktu:
Roboty torowe:

  • montaż torowiska tramwajowego wspólnego z jezdnią – 3 420 mb.
  • montaż rozjazdów tramwajowych pojedynczych dwutorowych (2+6) – 3 kpl.
  • montaż systemu sterowania i ogrzewania zwrotnic

Roboty drogowe:

  • wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego (3 116,76 m2) oraz z kostki (1 021,96 m2)
  • wykonanie peronów przystankowych
  • wykonanie odwodnienia
  • montaż systemu informacji pasażerskiej
  • elementy małej architektury

Sieć trakcyjna:

  • montaż sieci trakcyjnej

- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja torowiska tramwajowego
    • Wymiana szyn, zwrotnic i układu krzyżownic węzłowych na odcinku od ul. Grodzkiej do węzła „Filharmonia”.
    • Zastosowanie mat antywibracyjnych i tłumiących hałas w celu poprawy komfortu akustycznego. 
  • Przebudowa nawierzchni drogowej i chodników
    • Wymiana nawierzchni jezdni i chodników z użyciem kostki granitowej i porfirowych płyt.
    • Likwidacja krawężników przy torowisku dla poprawy dostępności.
  • Modernizacja infrastruktury technicznej
    • Przebudowa kanalizacji kablowej, oświetlenia ulicznego i odwodnienia.
    • Instalacja tablic informacji pasażerskiej DIP oraz systemów sterowania zwrotnicami. 

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej
    • Usprawnienie ruchu tramwajowego w centrum Krakowa, w tym węzłów rozjazdowych przy ul. Piłsudskiego i Bagatela.
    • Zmniejszenie liczby awarii i opóźnień dzięki nowej infrastrukturze torowej.
  • Zwiększenie przepustowości i płynności ruchu
    • Korekta geometrii torowiska w celu lepszego dopasowania do układu drogowego.
    • Przekształcenie skrzyżowań na bardziej efektywne (np. ronda) w sąsiednich inwestycjach.
  • Integracja z systemem transportu publicznego
    • Ułatwienie przesiadek i dostępności do przystanków.
    • Zwiększenie atrakcyjności tramwaju jako środka transportu w ścisłym centrum miasta.

- Cele środowiskowe i strategiczne
 
  • Redukcja hałasu i drgań
    • Zastosowanie technologii tłumiących hałas i wibracje w torowisku.
    • Ochrona zabytkowych kamienic w centrum Krakowa przed przekroczeniem norm drgań.
  • Zrównoważony rozwój infrastruktury miejskiej
    • Promowanie transportu zbiorowego jako alternatywy dla samochodów.
    • Zmniejszenie emisji spalin i hałasu w centrum miasta. [bip.krakow.pl]
  • Estetyzacja przestrzeni publicznej
    • Wprowadzenie stylowego oświetlenia i uporządkowanie nawierzchni.
    • Nowa zieleń i uporządkowane miejsca parkingowe w sąsiedztwie inwestycji.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd