Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa trasy tramwajowej na odcinku od os. Lecha do Ronda Żegrze (odcinek II) w Poznaniu

PRZEBUDOWA TRASY TRAMWAJOWEJ NA ODCINKU OD OS. LECHA DO RONDA ŻEGRZE (ODCINEK II)

Inwestor: Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o. w imieniu Miasta Poznań

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 17.07.2018 - 17.11.2019

Wartość kontraktu: 101 500 000,00 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja torowiska tramwajowego – wykonanie nowej konstrukcji torowiska w technologii prefabrykowanych belek z ciągłym mocowaniem szyn, co zapewnia trwałość i stabilność infrastruktury.
  • Redukcja hałasu i drgań – zastosowanie mat wibroizolacyjnych Sylomer® MFSTP oraz materiałów takich jak Icosit® KC 340/45, które tłumią wibracje i hałas wtórny.
  • Budowa nowej sieci trakcyjnej i przebudowa stacji prostownikowej „Żegrze” – poprawa efektywności zasilania infrastruktury tramwajowej. 
  • Instalacja systemów informacji pasażerskiej i monitoringu miejskiego – wdrożenie nowoczesnych rozwiązań teletechnicznych.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa przepustowości i płynności ruchu tramwajowego – zwiększenie efektywności komunikacji zbiorowej poprzez przebudowę ronda Żegrze i torowiska.
  • Integracja z innymi środkami transportu – budowa pętli tramwajowo-autobusowej oraz parkingów typu „Parkuj i Jedź” (B&R) na ok. 200 miejsc.
  • Ułatwienie przesiadek – stworzenie zintegrowanych przystanków tramwajowo-autobusowych, np. na os. Czecha („drzwi w drzwi”).
  • Usprawnienie organizacji ruchu drogowego – przebudowa kolizyjnej infrastruktury drogowej, chodników i ścieżek rowerowych.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Ograniczenie emisji hałasu i drgań – zastosowanie technologii wibroizolacyjnych oraz zielonych torowisk (maty rozchodnikowe).
  • Zwiększenie dostępności transportu publicznego – dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  • Zwiększenie atrakcyjności terenów inwestycyjnych – lepsze skomunikowanie osiedli przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej z resztą miasta.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu – projekt współfinansowany z Funduszu Spójności UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.


- Cele społeczne projektu

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców Rataj i Żegrza
    • Ułatwienie codziennych dojazdów do pracy, szkół, uczelni i instytucji publicznych, szczególnie dla mieszkańców osiedli Falista, Unii Lubelskiej i okolic. 
  • Zwiększenie komfortu podróży
    • Modernizacja przystanków, wprowadzenie systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym oraz ciche torowiska znacząco poprawiły jakość podróży tramwajem.
  • Integracja społeczna i przeciwdziałanie wykluczeniu
    • Projekt uwzględniał potrzeby osób z niepełnosprawnościami – przystanki i dojścia do nich zostały dostosowane do standardów dostępności.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów
    • Przebudowa infrastruktury drogowej, w tym zastosowanie tzw. „anty-zatok” oraz budowa nowych ciągów pieszo-rowerowych, poprawiła bezpieczeństwo uczestników ruchu.
  • Kształtowanie proekologicznych postaw komunikacyjnych
    • Projekt promował wybór transportu publicznego zamiast samochodów osobowych, co wpisuje się w politykę zrównoważonego rozwoju miasta.
  • Zwiększenie dostępności edukacyjnej i kulturalnej
    • Lepsze skomunikowanie osiedli z centrum miasta umożliwia łatwiejszy dostęp do placówek edukacyjnych, instytucji kultury i wydarzeń miejskich. 
  • Uwzględnienie głosu mieszkańców w procesie projektowym
    • Projekt poprzedziły konsultacje społeczne, podczas których mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi i postulaty – wiele z nich zostało uwzględnionych w finalnej wersji inwestycji.
 




 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd