Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha w Poznaniu

„PRZEBUDOWA TRASY TRAMWAJOWEJ: KÓRNICKA – OS. LECHA (ODCINEK I)” (UMOWA).
 

Inwestor: Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 30.09.2022 - 17.02.2023

Wartość kontraktu: 82 2581 576,82 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Kórnickiej do os. Lecha – długość ok. 1,88 km.
  • Modernizacja sieci trakcyjnej oraz przebudowa stacji prostownikowej „Żegrze”.
  • Budowa nowych przystanków tramwajowych, autobusowych i zintegrowanych (tramwajowo-autobusowych).
  • Przebudowa kolizyjnej infrastruktury drogowej, w tym odcinka ul. Unii Lubelskiej.
  • Budowa nowych instalacji teletechnicznych, w tym miejskiego monitoringu wizyjnego i systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP).
  • Budowa parkingów typu „Park & Ride” – ok. 200 miejsc postojowych.
  • Budowa nowych ciągów pieszych i rowerowych oraz schodów skarpowych na przystanku os. Tysiąclecia.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa sprawności komunikacyjnej systemu tramwajowego w południowo-wschodniej części Poznania.
  • Zwiększenie przepustowości i niezawodności transportu publicznego – dzięki nowoczesnej infrastrukturze torowej.
  • Integracja różnych form transportu – tramwaj, autobus, rower, pieszy – w ramach zintegrowanych węzłów przesiadkowych.
  • Ułatwienie dojazdu do osiedli mieszkaniowych i centrum handlowego Posnania.


- Cele środowiskowe

  • Ograniczenie emisji hałasu i drgań – zastosowanie technologii ograniczających wibracje i hałas.
  • Zwiększenie efektywności energetycznej – nowoczesna sieć trakcyjna, oświetlenie LED.
  • Promowanie transportu niskoemisyjnego – tramwaj jako alternatywa dla samochodu.
  • Zwiększenie udziału zieleni miejskiej – zielone torowiska, nasadzenia wzdłuż trasy.


- Cele strategiczne

  • Realizacja celów działania 6.1 POIiŚ – rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
  • Wzmocnienie roli tramwaju jako podstawowego środka transportu w Poznaniu.
  • Zwiększenie konkurencyjności komunikacji miejskiej względem transportu indywidualnego.
  • Poprawa dostępności komunikacyjnej osiedli Rataje, Żegrze i Łacina.
  • Przygotowanie infrastruktury do dalszej rozbudowy sieci tramwajowej – m.in. w kierunku ul. Unii Lubelskiej.


- Cele społeczne

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów i rodzin z dziećmi – dzięki nowym przystankom, chodnikom, windom i schodom skarpowym.
  • Zwiększenie komfortu podróży – nowoczesne przystanki, lepsza punktualność tramwajów, czytelna informacja pasażerska (SDIP), wygodne dojścia do przystanków.
  • Zachęcanie do korzystania z transportu publicznego – dzięki integracji tramwaju z autobusami, rowerami i parkingami „Park & Ride”.
  • Wzmocnienie integracji społecznej – lepsze połączenia komunikacyjne między osiedlami Rataje, Żegrze, Łacina i centrum miasta.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej – monitoring miejski, nowe oświetlenie, uporządkowana infrastruktura drogowa.
  • Estetyzacja przestrzeni miejskiej – zielone torowiska, nowe nasadzenia, elementy małej architektury poprawiające jakość życia mieszkańców.
  • Wzrost poczucia lokalnej tożsamości – inwestycja jako część modernizacji komunikacyjnej Poznania, łącząca tradycję tramwajową z nowoczesnością.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd