Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa torowiska w ul. Jana Pawła II/ Ptaszyckiego od Pl. Centralnego do ul. Bardosa

PRZEBUDOWA TOROWISKA TRAMWAJOWEGO W CIĄGU UL. JANA PAWŁA II OD PLACU CENTRALNEGO DO UL. PTASZYCKIEGO I OD UL. PTASZYCKIEGO DO UL. BARDOSA WRAZ Z PRZEBUDOWĄ SIECI TRAKCYJNEJ, ODWODNIENIEM, PRZEBUDOWĄ KOLIDUJĄCEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ – W RAMACH ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. MODERNIZACJA TOROWISK TRAMWAJOWYCH WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ.

Inwestor: Gmina Miejska Kraków

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 06.09.2021 - 29.07.2022

Wartość kontraktu: 33 400 000,00 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku ok. 1,8 km od Placu Centralnego do ul. Bardosa, w tym pętli tramwajowej Kopiec Wandy.
  • Modernizacja sieci trakcyjnej, odwodnienia oraz przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej (wodociągi, kanalizacja, energetyka).
  • Poprawa geometrii torowiska i jego trwałości – zastosowanie nowoczesnych materiałów i technologii.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa technicznego infrastruktury tramwajowej i drogowej.
  • Przebudowa skrzyżowań: Zuchów–Zachemskiego, Daniłowskiego, Klasztorna–Bulwarowa.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Usprawnienie komunikacji tramwajowej w rejonie Nowej Huty – poprawa punktualności i płynności ruchu.
  • Zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego – lepsze skomunikowanie z centrum Krakowa.
  • Integracja z innymi środkami transportu – autobusami, rowerami, pieszymi trasami.
  • Przygotowanie infrastruktury na potrzeby III Igrzysk Europejskich 2023 – poprawa dostępności obiektów sportowych i rekreacyjnych. 
 

- Cele środowiskowe

  • Zmniejszenie emisji hałasu i drgań dzięki nowoczesnym rozwiązaniom torowym.
  • Poprawa efektywności energetycznej systemu trakcyjnego i oświetlenia.
  • Ograniczenie emisji spalin poprzez promowanie transportu zbiorowego.
  • Zachowanie i uporządkowanie zieleni miejskiej wzdłuż torowiska i pętli tramwajowej.


- Cele strategiczne

  • Realizacja celów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 – zwiększenie udziału czystego transportu w mieście. 
  • Wzmocnienie roli Nowej Huty jako dobrze skomunikowanej dzielnicy Krakowa.
  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców i turystów.
  • Podniesienie jakości przestrzeni publicznej w rejonie Placu Centralnego i ul. Ptaszyckiego.
  • Zwiększenie trwałości i niezawodności infrastruktury tramwajowej – ograniczenie kosztów eksploatacyjnych w przyszłości.


5. Cele społeczne

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej dla osób starszych, z niepełnosprawnościami oraz rodzin z dziećmi – dzięki nowym przystankom, lepszej geometrii torowiska i bezpieczniejszym przejściom.
  • Zwiększenie komfortu podróży – cichsze tramwaje, płynniejszy przejazd, lepsza punktualność i estetyka przestrzeni publicznej.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu pieszym i tramwajowym – nowa sygnalizacja, lepsze oświetlenie, uporządkowana infrastruktura.
  • Zachęcanie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego jako wygodnej, ekologicznej i dostępnej alternatywy dla samochodu.
  • Wzmocnienie integracji społecznej – lepsze połączenia komunikacyjne między dzielnicami Nowej Huty i centrum Krakowa.
  • Estetyzacja przestrzeni miejskiej – uporządkowanie zieleni, modernizacja pętli tramwajowej, poprawa wizualna otoczenia torowiska.
  • Wzrost poczucia lokalnej tożsamości – inwestycja jako element rewitalizacji Nowej Huty i podkreślenie jej znaczenia w strukturze miasta.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd