Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa torowiska od Pl. Żołnierza Polskiego do pętli Niebuszewo oraz od Pl. Żołnierza Polskiego do Pl. Rodła w Szczecinie

PRZEBUDOWA TOROWISKA WRAZ Z SIECIĄ TRAKCYJNĄ OD PL. ŻOŁNIERZA DO PĘTLI NIEBUSZEWO ORAZ W CIĄGU PL. ŻOŁNIERZA POLSKIEGO - UL. MATEJKI - UL. PIŁSUDSKIEGO (DO PL. RODŁA)

Inwestor: Gmina Miasta Szczecin

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 11.12.2020 - 01.12.2022

Wartość kontraktu: 174 400 000,00 PLN

Cele kontaktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja torowisk tramwajowych – przebudowa ok. 8 km toru pojedynczego, w tym wymiana nawierzchni, rozjazdów, podbudów i sieci trakcyjnej.
  • Poprawa stanu technicznego tras tramwajowych – zastosowanie nowoczesnych technologii o wysokich parametrach eksploatacyjnych.
  • Budowa przystanków „wiedeńskich” – podniesienie jezdni do poziomu chodnika dla poprawy dostępności i bezpieczeństwa.
  • Zintegrowanie przystanków autobusowo-tramwajowych – ułatwienie przesiadek i zwiększenie efektywności komunikacji miejskiej.
  • Przebudowa pętli Niebuszewo i placu Rodła – w tym dodanie nowych relacji skrętnych dla tramwajów.
  • Modernizacja podstacji prostownikowych – Kolumba, Chmielewskiego, Kaszubska.
  • Budowa pasów autobusowo-tramwajowych – nadanie priorytetu komunikacji miejskiej.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego – lepsze połączenia między dzielnicami i węzłami przesiadkowymi.
  • Usprawnienie organizacji ruchu – etapowanie prac, minimalizacja utrudnień dla mieszkańców i kierowców.
  • Integracja z innymi środkami transportu – m.in. z systemem rowerów miejskich i autobusami.
  • Poprawa dostępności dla osób z niepełnosprawnościami – dostosowanie infrastruktury do potrzeb wszystkich użytkowników.
  • Zwiększenie niezawodności i trwałości infrastruktury – zmniejszenie awaryjności i kosztów konserwacji.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego – redukcja emisji CO₂ i hałasu.
  • Zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na klimat – poprzez ograniczenie ruchu samochodowego.
  • Poprawa jakości życia mieszkańców – cichsze, szybsze i bardziej komfortowe tramwaje.
  • Promowanie transportu publicznego jako alternatywy dla samochodów – zmniejszenie korków i zanieczyszczeń.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego rozwoju – zgodność z programem FEnIKS i POIiŚ 2014–2020.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd