Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa drogi oraz torowiska tramwajowego w ciągu ul. Mickiewicza na odcinku od ul. Brzozowskiego do ul. Somosierry w Szczecinie

PRZEBUDOWA DROGI ORAZ TOROWISKA TRAMWAJOWEGO W CIĄGU UL. MICKIEWICZA NA ODCINKU OD UL. BRZOZOWSKIEGO DO UL. SOMOSIERRY W SZCZECINIE

Inwestor: Gmina Miasta Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 19.05.2016 - 30.10.2016

Wartość kontraktu: 9 753 512,27 PLN

Cele kontraktu:

Celem realizacji jest całkowita przebudowa układu komunikacyjnego u zbiegu ulic Mickiewicza-Żołnierskiej, Reduty Ordona i Wernyhory. To wąskie gardło zostanie zastąpione nowym rondem o średnicy 22 metrów wraz z jezdnią dwupasmową o szerokości 10 m.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Kompleksowa przebudowa torowiska tramwajowego – wymiana nawierzchni torowej, podbudowy, odwodnienia oraz sieci trakcyjnej.
  • Budowa nowego ronda o średnicy 22 metrów w miejscu skrzyżowania ul. Mickiewicza, Żołnierskiej, Reduty Ordona i Wernyhory – likwidacja tzw. „wąskiego gardła” komunikacyjnego. 
  • Rozbudowa jezdni dwupasmowej o szerokości 10 metrów – poprawa przepustowości i bezpieczeństwa.
  • Modernizacja przystanków tramwajowych – dostosowanie do taboru niskopodłogowego, poprawa dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością.
  • Instalacja nowoczesnych systemów sterowania ruchem i sygnalizacji świetlnej.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa płynności ruchu tramwajowego i drogowego w rejonie jednej z głównych arterii komunikacyjnych Szczecina.
  • Zwiększenie niezawodności i punktualności kursowania tramwajów dzięki nowej infrastrukturze torowej i trakcyjnej.
  • Usprawnienie organizacji ruchu w rejonie skrzyżowań i przystanków.
  • Zwiększenie komfortu podróży dla pasażerów – cichsze torowisko, lepsze warunki przesiadkowe.
  • Zwiększenie przepustowości układu drogowego – eliminacja zatorów i poprawa warunków dla komunikacji zbiorowej.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii torowych i tłumiących.
  • Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału transportu publicznego.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – nowe przejścia, przejazdy i infrastruktura towarzysząca.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu miasta Szczecin.
  • Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd