PRZEBUDOWA DROGI ORAZ TOROWISKA TRAMWAJOWEGO W CIĄGU UL. MICKIEWICZA NA ODCINKU OD UL. BRZOZOWSKIEGO DO UL. SOMOSIERRY W SZCZECINIE
Inwestor: Gmina Miasta Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie
Wykonawca: ZUE S.A.
Termin realizacji: 19.05.2016 - 30.10.2016
Wartość kontraktu: 9 753 512,27 PLN
Cele kontraktu:
Celem realizacji jest całkowita przebudowa układu komunikacyjnego u zbiegu ulic Mickiewicza-Żołnierskiej, Reduty Ordona i Wernyhory. To wąskie gardło zostanie zastąpione nowym rondem o średnicy 22 metrów wraz z jezdnią dwupasmową o szerokości 10 m.
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Kompleksowa przebudowa torowiska tramwajowego – wymiana nawierzchni torowej, podbudowy, odwodnienia oraz sieci trakcyjnej.
- Budowa nowego ronda o średnicy 22 metrów w miejscu skrzyżowania ul. Mickiewicza, Żołnierskiej, Reduty Ordona i Wernyhory – likwidacja tzw. „wąskiego gardła” komunikacyjnego.
- Rozbudowa jezdni dwupasmowej o szerokości 10 metrów – poprawa przepustowości i bezpieczeństwa.
- Modernizacja przystanków tramwajowych – dostosowanie do taboru niskopodłogowego, poprawa dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością.
- Instalacja nowoczesnych systemów sterowania ruchem i sygnalizacji świetlnej.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Poprawa płynności ruchu tramwajowego i drogowego w rejonie jednej z głównych arterii komunikacyjnych Szczecina.
- Zwiększenie niezawodności i punktualności kursowania tramwajów dzięki nowej infrastrukturze torowej i trakcyjnej.
- Usprawnienie organizacji ruchu w rejonie skrzyżowań i przystanków.
- Zwiększenie komfortu podróży dla pasażerów – cichsze torowisko, lepsze warunki przesiadkowe.
- Zwiększenie przepustowości układu drogowego – eliminacja zatorów i poprawa warunków dla komunikacji zbiorowej.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Redukcja hałasu i drgań dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii torowych i tłumiących.
- Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału transportu publicznego.
- Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – nowe przejścia, przejazdy i infrastruktura towarzysząca.
- Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu miasta Szczecin.
- Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.