NAPRAWA I REMONTY DRÓG ZARZĄDZANYCH PRZEZ ZDMK W KRAKOWIE ORAZ TERENÓW NALEŻĄCYCH DO GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW W ZAKRESIE INFRASTRUKTURY DROGOWEJ– OBSZAR 2 CZ. 1 PODGÓRZE OBEJMUJĄCY DZIELNICE VIII, IX,X.
Inwestor: Polskie Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Wykonawca: ZUE S.A./Energopol sp. z o.o.
Termin realizacji: 14.04.2023 - 06.06.2027
Wartość kontraktu: 20 324 439.02 PLN
Cele kontraktu:
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Poprawa stanu technicznego nawierzchni drogowej
- Wymiana warstw ścieralnych i konstrukcyjnych jezdni.
- Remonty chodników, poboczy, zatok autobusowych i przejść dla pieszych.
- Przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej (np. sieci wod-kan, energetycznych, teletechnicznych).
- Modernizacja układu drogowego
- Ujednolicenie szerokości jezdni i dostosowanie geometrii do obowiązujących norm.
- Budowa nowych odcinków dróg gminnych (np. ul. Podgórki w Dzielnicy X – Swoszowice).
- Poprawa odwodnienia i oświetlenia
- Instalacja nowych systemów odwodnienia powierzchniowego.
- Modernizacja oświetlenia ulicznego i przejść dla pieszych.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Zwiększenie płynności ruchu drogowego
- Usprawnienie komunikacji lokalnej i regionalnej.
- Lepsze skomunikowanie osiedli mieszkaniowych z głównymi arteriami miasta.
- Poprawa dostępności transportowej
- Ułatwienie dojazdu do placówek edukacyjnych, zdrowotnych i usługowych.
- Zwiększenie dostępności dla transportu publicznego i służb miejskich.
- Wsparcie dla lokalnych przedsiębiorstw
- Ułatwienie dostępu do terenów przemysłowych i usługowych.
- Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej obszaru Podgórza.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Redukcja emisji zanieczyszczeń
- Poprawa jakości nawierzchni zmniejsza emisję pyłów drogowych.
- Usprawnienie ruchu zmniejsza emisję spalin poprzez redukcję korków.
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Modernizacja przejść dla pieszych, zatok autobusowych i skrzyżowań.
- Instalacja elementów uspokojenia ruchu (np. wyniesione przejścia, progi zwalniające).
- Realizacja polityki zrównoważonego rozwoju miasta
- Wspieranie mobilności pieszej i rowerowej.
- Dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
- Cele społeczne
- Poprawa komfortu życia mieszkańców
- Zmniejszenie hałasu i wibracji dzięki nowym nawierzchniom.
- Ułatwienie codziennych dojazdów i spacerów.
- Zwiększenie dostępności przestrzeni publicznej
- Budowa chodników i przejść dla pieszych w miejscach dotąd ich pozbawionych.
- Dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych.
- Zaangażowanie mieszkańców w proces inwestycyjny
- Konsultacje społeczne (np. w sprawie przebudowy ul. Podgórki).
- Informowanie lokalnej społeczności o planowanych pracach i ich harmonogramie.