Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja układu torowego dla prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich w ciągu linii kolejowej nr 19 W-wa Główna Towarowa – Józefinów, nr 507 W-wa Główna Towarowa – W-wa Gołąbki, nr 509 W-wa Główna Towarowa – W-wa Gdańska

MODERNIZACJA UKŁADU TOROWEGO DLA PROWADZENIA RUCHU POCIĄGÓW PASAŻERSKICH W CIĄGU LINII KOLEJOWEJ NR 19 WARSZAWA GŁÓWNA TOWAROWA – JÓZEFINÓW, NR 507 WARSZAWA GŁÓWNA TOWAROWA – WARSZAWA GOŁĄBKI, NR 509 WARSZAWA GŁÓWNA TOWAROWA – WARSZAWA GDAŃSKA

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Partner

Termin realizacji: 15.10.2008 - 31.12.2009

Wartość kontraktu: 146 320 373,88 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była modernizacja linii Nr 19, 507 i 509 z dostosowaniem ich do standardów technicznych pozwalających na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 80 km/h.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja układu torowego
    • Wymiana nawierzchni torowej, rozjazdów i podtorza na liniach nr 19, 507 i 509.
    • Dostosowanie geometrii torów do wyższych prędkości i większego obciążenia osiowego (do 221 kN/oś). 
  • Modernizacja sieci trakcyjnej i elektroenergetyki
    • Wymiana przewodów trakcyjnych, kabli zasilających oraz budowa nowych podstacji trakcyjnych.
    • Zwiększenie niezawodności zasilania i bezpieczeństwa eksploatacji.
  • Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym
    • Instalacja nowoczesnych systemów SRK, w tym komputerowych nastawni i systemów detekcji pociągów.
    • Przygotowanie infrastruktury pod wdrożenie systemu ERTMS/ETCS. 


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości i efektywności przewozów
    • Umożliwienie prowadzenia większej liczby pociągów pasażerskich i towarowych.
    • Skrócenie czasu przejazdu między Warszawą Główną Towarową a stacjami w kierunku zachodnim i północnym.
  • Poprawa punktualności i niezawodności
    • Likwidacja ograniczeń prędkości i wąskich gardeł infrastrukturalnych.
    • Zwiększenie efektywności zarządzania ruchem kolejowym w aglomeracji warszawskiej.
  • Integracja z siecią kolejową TEN-T
    • Wpisanie modernizowanych linii w europejską sieć transportową.
    • Ułatwienie dostępu dla przewoźników krajowych i międzynarodowych.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań
    • Zastosowanie nowoczesnych technologii torowych i materiałów wibroizolacyjnych.
    • Poprawa komfortu akustycznego w otoczeniu linii kolejowej.
  • Zrównoważony rozwój transportu kolejowego
    • Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności UE w ramach POIiŚ 2007–2013.
    • Wzmocnienie roli kolei jako ekologicznego środka transportu w aglomeracji warszawskiej.
  • Poprawa dostępności dla pasażerów
    • Modernizacja peronów i przystanków z uwzględnieniem potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
    • Ułatwienie przesiadek i integracja z innymi środkami transportu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd