Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja sieci trakcyjnej na szlaku Olszamowice-Włoszczowa Płn. w torze nr 1 i 2 linii kolejowej nr 4 (CMK) Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 4 - CENTRALNA MAGISTRALA KOLEJOWA MODERNIZACJA SIECI TRAKCYJNEJ NA SZLAKU OLSZAMOWICE-WŁOSZCZOWA PŁN. W TORZE NR 1 I 2 LINII KOLEJOWEJ NR 4 (CMK) GRODZISK MAZOWIECKI – ZAWIERCIE

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 04.03.2011 - 10.12.2011

Wartość kontraktu: 39 790 860,29 PLN

Cel kontraktu:

Celem realizacji była modernizacja sieci trakcyjnej linii kolejowej nr 4 (CMK) Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie na szlaku Olszamowice–Włoszczowa Płn. od km 125,148 do km 139,100 w torze nr 1 przystosowanej do prędkości Vmax=200km/h w systemie zasilania 3kV DC, a w przyszłości wywieszenie sieci w systemie zasilania 2x25kV AC przystosowanej do prędkości Vmax=350km/h.

1. Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja sieci trakcyjnej typu 2C120-2C w celu dostosowania jej do eksploatacji z prędkościami do 250 km/h, poprzez:
    • wymianę przewodów jezdnych i nośnych,
    • zastosowanie nowych przęseł naprężenia z oddzielnymi urządzeniami naprężającymi,
    • poprawę tłumienia drgań i odporności na warunki atmosferyczne. 
  • Zwiększenie niezawodności zasilania trakcyjnego na jednym z najbardziej obciążonych odcinków CMK.
  • Zabudowa nowoczesnych rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, umożliwiających jazdę z dużymi prędkościami (do 250 km/h).
  • Przygotowanie infrastruktury do wdrożenia systemu ETCS poziomu 2, umożliwiającego automatyczne sterowanie ruchem pociągów.


2. Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości linii CMK dla ruchu pasażerskiego i towarowego – umożliwienie przejazdu większej liczby składów w krótszym czasie.
  • Skrócenie czasu przejazdu pociągów na trasie Warszawa – Kraków/Katowice/Wrocław dzięki podniesieniu prędkości do 200–250 km/h.
  • Umożliwienie wyprzedzania pociągów towarowych przez ekspresy pasażerskie na zmodernizowanych stacjach (np. Olszamowice).
  • Zwiększenie efektywności eksploatacyjnej poprzez automatyzację sterowania ruchem i redukcję zatrudnienia na przejazdach kategorii A i B.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja emisji CO₂ i hałasu dzięki zwiększeniu udziału kolei w przewozach pasażerskich i towarowych oraz zastosowaniu ekranów akustycznych. 
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn i budowę bezkolizyjnych skrzyżowań.
  • Zwiększenie atrakcyjności kolei jako środka transportu w ramach krajowej polityki transportowej i integracji z europejską siecią TEN-T.
  • Wspieranie rozwoju regionalnego poprzez lepsze skomunikowanie województw mazowieckiego, łódzkiego, świętokrzyskiego i śląskiego.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd