„MODERNIZACJA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI, PODG. SMOLEC, TOR NR 1 SZLAK SMOLEC – KĄTY WROCŁAWSKIE, TOR NR 1 SZLAK KĄTY WROCŁAWSKIE – MIETKÓW ORAZ TOR NR 3 W STACJI BOGUSZÓW GORCE ZACHÓD” - REELEKTRYFIKACJA SZLAKU SMOLEC – KĄTY WROCŁAWSKIE TOR NR 1, REALIZOWANEGO W RAMACH PROJEKTU PN.: „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 274 WROCŁAW – ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW – JELENIA GÓRA”
Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji
Wykonawca: ZUE S.A.
Termin realizacji: 21.10.2015 - 31.05.2016
Wartość kontraktu: 6 918 750,00 PLN
Charakterystyka kontraktu:
Projektowanie:
- opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej branży sieć trakcyjna
Sieć trakcyjna:
- przebudowa sieci trakcyjnej na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie w km 10,685 – 20,280 (wymiana sieci typu C95-2C na sieć typu YwsC120-2C-M)
- demontaż starej sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi i usunięcie fundamentów na przebudowanym odcinku
- doprowadzenie kabli zasilaczy i kabli sterowniczych łączników trakcyjnych do nowych konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej
- wykonanie uszynienia grupowowego konstrukcji wsporczych wymienionego odcinka w układzie otwartym.
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Modernizacja nawierzchni torowej na odcinkach:
- tor nr 1: Smolec – Kąty Wrocławskie,
- tor nr 1: Kąty Wrocławskie – Mietków,
- tor nr 3: stacja Boguszów Gorce Zachód.
- Reelektryfikacja szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie:
- wymiana sieci trakcyjnej typu C95-2C na YwsC120-2C-M,
- demontaż starej sieci i fundamentów,
- montaż nowych konstrukcji wsporczych i kabli zasilających.
- Modernizacja odwodnienia, podtorza i obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty).
- Dostosowanie infrastruktury do nacisku 221 kN/oś i prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Zwiększenie przepustowości linii nr 274, będącej częścią Śląskiej Kolei Górskiej.
- Poprawa punktualności i niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych.
- Usprawnienie obsługi technicznej i eksploatacyjnej dzięki nowej infrastrukturze.
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez modernizację torów, rozjazdów i urządzeń SRK.
- Skrócenie czasu przejazdu na trasie Wrocław – Jelenia Góra – docelowo do ok. 100 minut dla pociągów EIC Premium.
3. Cele środowiskowe i strategiczne
- Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i trakcyjnym.
- Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację zasilania i systemów sterowania.
- Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców Dolnego Śląska.
- Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu oraz integracja z siecią TEN-T.
- Projekt współfinansowany ze środków budżetu państwa – wartość inwestycji: 76,5 mln PLN, dofinansowanie: 49,8 mln PLN.