Realizacje

Infrastuktura kolejowa

„Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, podg. Smolec, tor nr 1 szlak Smolec – Kąty Wrocławskie, tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód” - reelektryfikacja szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie tor nr 1, w ramach projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 274”

„MODERNIZACJA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI, PODG. SMOLEC, TOR NR 1 SZLAK SMOLEC – KĄTY WROCŁAWSKIE, TOR NR 1 SZLAK KĄTY WROCŁAWSKIE – MIETKÓW ORAZ TOR NR 3 W STACJI BOGUSZÓW GORCE ZACHÓD” - REELEKTRYFIKACJA SZLAKU SMOLEC – KĄTY WROCŁAWSKIE TOR NR 1, REALIZOWANEGO W RAMACH PROJEKTU PN.: „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 274 WROCŁAW – ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW – JELENIA GÓRA”

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 21.10.2015 - 31.05.2016

Wartość kontraktu: 6 918 750,00 PLN

Charakterystyka kontraktu:

Projektowanie:

  • opracowanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej branży sieć trakcyjna

Sieć trakcyjna:

  • przebudowa sieci trakcyjnej na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie w km 10,685 – 20,280 (wymiana sieci typu C95-2C na sieć typu YwsC120-2C-M)
  • demontaż starej sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi i usunięcie fundamentów na przebudowanym odcinku
  • doprowadzenie kabli zasilaczy i kabli sterowniczych łączników trakcyjnych do nowych konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej
  • wykonanie uszynienia grupowowego konstrukcji wsporczych wymienionego odcinka w układzie otwartym.

- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja nawierzchni torowej na odcinkach:
    • tor nr 1: Smolec – Kąty Wrocławskie,
    • tor nr 1: Kąty Wrocławskie – Mietków,
    • tor nr 3: stacja Boguszów Gorce Zachód.
  • Reelektryfikacja szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie:
    • wymiana sieci trakcyjnej typu C95-2C na YwsC120-2C-M,
    • demontaż starej sieci i fundamentów,
    • montaż nowych konstrukcji wsporczych i kabli zasilających.
  • Modernizacja odwodnienia, podtorza i obiektów inżynieryjnych (przepusty, mosty, wiadukty).
  • Dostosowanie infrastruktury do nacisku 221 kN/oś i prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich.

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Zwiększenie przepustowości linii nr 274, będącej częścią Śląskiej Kolei Górskiej.
  • Poprawa punktualności i niezawodności przewozów pasażerskich i towarowych.
  • Usprawnienie obsługi technicznej i eksploatacyjnej dzięki nowej infrastrukturze.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez modernizację torów, rozjazdów i urządzeń SRK.
  • Skrócenie czasu przejazdu na trasie Wrocław – Jelenia Góra – docelowo do ok. 100 minut dla pociągów EIC Premium. 

3. Cele środowiskowe i strategiczne
  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i trakcyjnym.
  • Poprawa efektywności energetycznej poprzez modernizację zasilania i systemów sterowania.
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców Dolnego Śląska.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu oraz integracja z siecią TEN-T.
  • Projekt współfinansowany ze środków budżetu państwa – wartość inwestycji: 76,5 mln PLN, dofinansowanie: 49,8 mln PLN. 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd