MODERNIZACJA TOROWISKA TRAMWAJOWEGO WYDZIELONEGO LINII 15, 21, 24, 27 W CIĄGU UL. 3 MAJA, CWK W SOSNOWCU WRAZ Z PERONAMI. MODERNIZACJA PRZEJAZDÓW NA TERENIE SOSNOWCA: UL. 3 MAJA, SKRZYŻOWANIE Z UL. PARKOWĄ I UL. MOŚCICKIEGO (ZADANIE NR 28). MODERNIZACJA LINII TRAMWAJOWEJ W SOSNOWCU NA UL. 3 MAJA, OD CWK DO PĘTLI ZAGÓRZE (ZADANIE NR 29).
Inwestor: Tramwaje Śląskie S.A.
Wykonawca: ZUE S.A.
Termin realizacji: 25.01.2013 - 30.04.2015
Wartość kontraktu: 37 005 285,42 PLN
Cele kontraktu:
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Modernizacja torowiska tramwajowego na odcinku ul. 3 Maja od CWK do pętli Zagórze, obejmująca wymianę nawierzchni torowej, podbudowy, odwodnienia i sieci trakcyjnej.
- Przebudowa peronów przystankowych z nowymi wiatami, oznakowaniem, systemem informacji pasażerskiej i udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami.
- Modernizacja przejazdów drogowo-tramwajowych na skrzyżowaniach z ul. Parkową i ul. Mościckiego, z zastosowaniem nowoczesnych technologii tłumiących drgania i hałas.
- Zastosowanie mat wibroizolacyjnych typu Silenzia drV/MN/15/7 w celu ograniczenia emisji wibracji.
- Budowa nowej infrastruktury torowo-sieciowej w ramach projektu POIiŚ 7.3-14, współfinansowanego przez UE.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Poprawa płynności i bezpieczeństwa ruchu tramwajowego na jednej z głównych osi komunikacyjnych Sosnowca.
- Zwiększenie niezawodności i punktualności kursowania tramwajów dzięki nowej infrastrukturze torowej i trakcyjnej.
- Usprawnienie organizacji ruchu drogowego poprzez przebudowę skrzyżowań i zastosowanie nowoczesnych rozwiązań sygnalizacyjnych.
- Zachowanie ciągłości ruchu tramwajowego podczas prac dzięki zastosowaniu tymczasowych rozjazdów i organizacji ruchu wahadłowego.
- Zwiększenie komfortu podróży dla pasażerów dzięki nowym peronom, wiatom i cichszym torowiskom.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Redukcja hałasu komunikacyjnego w centrum Sosnowca poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii torowych. [acusttel.com]
- Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez ograniczenie uciążliwości związanych z ruchem tramwajowym.
- Zwiększenie udziału transportu szynowego w obsłudze komunikacyjnej miasta, zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju.
- Realizacja celów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności UE.
- Wzmocnienie roli komunikacji publicznej jako alternatywy dla transportu indywidualnego w aglomeracji górnośląskiej.