Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii nr 20 w obrębie stacji PKP Warszawa Gdańska w powiązaniu z linią E-65 i stacją metra A17 Dw. Gdański etap II w ramach projektu na linii obwodowej w Warszawie

MODERNIZACJA LINII NR 20 W OBRĘBIE STACJI PKP WARSZAWA GDAŃSKA W POWIĄZANIU Z LINIĄ E65 I STACJĄ METRA A17 DWORZEC GDAŃSKI ETAP II W RAMACH PROJEKTU NA LINII OBWODOWEJ W WARSZAWIE (ODCINEK WARSZAWA GOŁĄBKI / WARSZAWA ZACHODNIA – WARSZAWA GDAŃSKA)

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum - ZUE S.A. - Partner

Termin realizacji: 12.06.2015 - 26.09.2016

Wartość kontraktu: 53 122 187,10 PLN


Celem kontraktu było:

  • uzyskanie możliwie najbardziej prostego i przejrzystego układu torowego, pozwalającego na pełne rozdzielenie ruchu osobowego od towarowego z równoczesnym uzyskaniem możliwości prowadzenia ruchu po torach głównych zasadniczych z szybkością 80 km/h dla ruchu osobowego i 60 km/h dla ruchu towarowego
  • skomunikowanie sieci kolejowej z komunikacją miejską,
  • dostosowanie stacji do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej,
- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja układu torowego w obrębie stacji Warszawa Gdańska – przebudowa torów głównych zasadniczych i rozjazdów (19 szt.). 
  • Budowa nowego peronu z wiatą, systemem informacji pasażerskiej, windami i oznaczeniami dotykowymi dla osób niewidomych. 
  • Modernizacja 10 km sieci trakcyjnej, instalacja elektrycznego ogrzewania rozjazdów, przebudowa urządzeń SRK i teletechniki. 
  • Budowa przejścia podziemnego dla pieszych łączącego Żoliborz z dworcem kolejowym i stacją metra A17. 
  • Dostosowanie infrastruktury do obsługi osób o ograniczonej mobilności – windy, schody ruchome, oznaczenia dotykowe.

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Zwiększenie przepustowości linii nr 20 – z 45–90 pociągów do nawet 200 na dobę.
  • Zwiększenie prędkości pociągów z 40 km/h do 80 km/h dla ruchu pasażerskiego i 60 km/h dla towarowego.
  • Rozdzielenie ruchu pasażerskiego od towarowego – optymalizacja układu torowego.
  • Integracja kolei z komunikacją miejską – metro, tramwaje, autobusy – stworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego. 
  • Poprawa punktualności i niezawodności przewozów SKM, KM i dalekobieżnych.

- Cele środowiskowe i strategiczne
  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowym technologiom torowym i ekranom akustycznym. 
  • Poprawa jakości powietrza poprzez zwiększenie udziału transportu szynowego.
  • Zwiększenie dostępności transportu publicznego dla mieszkańców dzielnic: Żoliborz, Wola, Praga Północ.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego rozwoju transportu oraz integracja z siecią TEN-T.
  • Projekt współfinansowany ze środków UE – instrument Connecting Europe Facility (CEF).

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd