Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii kolejowej nr 274 na odcinku Wrocław - Jelenia Góra” - modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, podg. Smolec, tor nr 1 szlak Smolec-Kąty Wrocławskie, tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie – Mietków, oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 274 WROCŁAW-ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW-JELENIA GÓRA” -MODERNIZACJA NAWIERZCHNI KOLEJOWEJ WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI, PODG. SMOLEC, TOR NR 1 SZLAK SMOLEC-KĄTY WROCŁAWSKIE, TOR NR 1 SZLAK KĄTY WROCŁAWSKIE – MIETKÓW, ORAZ TOR NR 3 W STACJI BOGUSZÓW GORCE ZACHÓD

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 21.03.2014 - 04.11.2015

Wartość kontraktu: 52 196 833,50 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii 274 na przedmiotowych odcinkach  do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością konstrukcyjną: 120 km/h i nacisku 221 kN (dla toru nr 2 podg.Smolec i toru nr 1 szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie), 130 km/h i nacisku 221 kN (dla toru nr 1 i 2 szlaku Kąty Wrocławskie - Mietków), 40 km/h i nacisku 211 kN (dla toru nr 3 stacji Boguszów Gorce Zachód).

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja nawierzchni torowej na wskazanych odcinkach, w tym wymiana podkładów, szyn, podsypki oraz regulacja toru w planie i profilu.
  • Reelektryfikacja szlaku Smolec–Kąty Wrocławskie – wymiana sieci trakcyjnej typu C95-2C na YwsC120-2C-M. [grupazue.pl]
  • Modernizacja toru nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód – dostosowanie do parametrów technicznych dla prędkości 40 km/h i nacisku 211 kN/oś.
  • Dostosowanie torów do prędkości konstrukcyjnej:
    • 120 km/h i nacisku 221 kN/oś (Smolec–Kąty Wrocławskie),
    • 130 km/h i nacisku 221 kN/oś (Kąty Wrocławskie–Mietków).
  • Modernizacja urządzeń SRK i elektroenergetycznych, odwodnienia oraz infrastruktury towarzyszącej.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa przepustowości linii kolejowej nr 274, będącej częścią Śląskiej Kolei Górskiej.
  • Skrócenie czasu przejazdu na trasie Wrocław–Jelenia Góra – docelowo do ok. 100 minut dla pociągów EIC Premium. 
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez modernizację torów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych.
  • Usprawnienie przewozów towarowych i pasażerskich dzięki poprawie parametrów technicznych linii.
  • Zwiększenie niezawodności infrastruktury i zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja hałasu i drgań dzięki nowoczesnym technologiom torowym i trakcyjnym.
  • Poprawa efektywności energetycznej poprzez wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń zasilających.
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców Dolnego Śląska.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu i integracji regionalnej.
  • Projekt współfinansowany ze środków budżetu państwa – wartość inwestycji: 76,5 mln PLN, dofinansowanie: 49,8 mln PLN. 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd