Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii kolejowej E-65/CE-65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Działdowo

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E65/CE65 NA ODCINKU WARSZAWA – GDYNIA – OBSZAR LCS DZIAŁDOWO W RAMACH PROJEKTU POIIŚ 7.1-41

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Partner

Termin realizacji: 10.06.2010 - 24.10.2013

Wartość kontraktu: 952 971 169,50 PLN

Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii E-65 do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich, 200 km/h dla pociągów z pudłem wychylnym i 120 km/h dla pociągów towarowych i nacisku 221 kN, a w zakresie sieci trakcyjnej do prędkości 200/250 km/h.zakresie sieci trakcyjnej do prędkości 200/250 km/h.

Korzyści dla społeczeństwa i środowiska
•    Poprawa stanu środowiska w otoczeniu linii,
•    Poprawa dostępności do nowoczesnej oferty przewozowej transportu szynowego,
•    Poprawa bezpieczeństwa w związku z likwidacją przejść w poziomie szyn,
•    Projekt obejmuje modernizację stacji kolejowych przystosowanych do użytkowania przez osoby niepełnosprawne,
•    Projekt przyczynia się do realizacji polityki równych szans przez udostępnienie mieszkańcom szybkiego transportu kolejowego do większych ośrodków gospodarczych i edukacyjnych.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja układu torowego i podtorza
    • Wymiana torów, rozjazdów i korekta łuków w celu umożliwienia jazdy z prędkością do 160 km/h (pasażerskie) i 120 km/h (towarowe).
    • Wzmocnienie podtorza i odwodnienia dla zapewnienia trwałości infrastruktury.
  • Modernizacja sieci trakcyjnej i elektroenergetyki
    • Wymiana sieci trakcyjnej i zasilania trakcyjnego.
    • Modernizacja urządzeń elektroenergetyki nietrakcyjnej i teletechniki.
  • Nowoczesne sterowanie ruchem kolejowym
    • Instalacja systemów ERTMS/ETCS i GSM-R.
    • Budowa Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Działdowie.
  • Bezkolizyjne skrzyżowania i obiekty inżynieryjne
    • Likwidacja przejazdów w poziomie szyn, budowa wiaduktów i przejść podziemnych.
    • Modernizacja i budowa mostów, przepustów i wiaduktów.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości i punktualności
    • Umożliwienie prowadzenia większej liczby pociągów na trasie Warszawa – Gdynia.
    • Przystosowanie linii do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych.
    • Umożliwienie przejazdu pociągów o nacisku 221 kN/oś.
    • Skrócenie czasu przejazdu i poprawa punktualności połączeń dalekobieżnych i regionalnych.
  • Dostosowanie do wymogów AGC/AGTC i TEN-T
    • Spełnienie standardów międzynarodowych korytarzy transportowych.
    • Integracja z europejską siecią kolejową i poprawa konkurencyjności transportu kolejowego.
  • Wsparcie dla przewozów towarowych
    • Umożliwienie przejazdu pociągów towarowych o długości do 740 m i nacisku 221 kN/oś.
    • Poprawa dostępu do portów i terminali intermodalnych.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Ochrona środowiska naturalnego
    • Budowa zbiorników sedymentacyjnych i systemów oczyszczania wód opadowych.
    • Przystosowanie mostów i przepustów do migracji zwierząt (tzw. suche półki). [plk-inwestycje.pl]
  • Redukcja hałasu i wibracji
    • Montaż ekranów akustycznych (1,009 km), odstraszaczy akustycznych (3,2 km) i optycznych (2,4 km).
    • Zastosowanie mat antywibracyjnych i specjalnych konstrukcji podtorza. [plk-inwestycje.pl]
  • Zrównoważony rozwój i mobilność
    • Promowanie kolei jako ekologicznego środka transportu.
    • Zwiększenie udziału transportu kolejowego w przewozach pasażerskich i towarowych w regionach Mazowsza, Warmii i Pomorza. [kurier-kolejowy.pl]

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd