Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Węgliniec – Bielawa Dolna

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E30 NA ODCINKU WĘGLINIEC – BIELAWA DOLNA W RAMACH PROJEKTU ISPA NR 2001/PL/16/P/PT/016

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Lider

Termin realizacji: 10.05.2005 - 14.12.2007

Wartość kontraktu: 20 022 176,99 PLN

Inwestycja otrzymała Dyplom Uznania w Konkursie "Budowa Roku 2007" Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii E-30 do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.

- Cele techniczne i infrastrukturalne

  • Dostosowanie linii do europejskich standardów technicznych
    • Modernizacja torów, rozjazdów i podtorza w celu umożliwienia jazdy z prędkością do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. 
  • Zabudowa nowoczesnych systemów sterowania ruchem
    • Wdrożenie ERTMS/ETCS poziomu 2 oraz systemu GSM-R dla poprawy bezpieczeństwa i interoperacyjności.
  • Modernizacja urządzeń SRK i przejazdów kolejowych
    • Instalacja eurobalis, koderów LEU, centrów sterowania radiowego RBC oraz kamer na przejazdach kategorii A i C. 
  • Poprawa infrastruktury stacyjnej i energetycznej
    • Budowa nowych nastawni, przebudowa sieci trakcyjnej i obiektów radiokomunikacyjnych.


- Cele operacyjne i komunikacyjne

  • Zwiększenie przepustowości i punktualności
    • Optymalizacja układu torowego i systemów sterowania w celu skrócenia czasu przejazdu i redukcji opóźnień.
  • Zapewnienie interoperacyjności w ramach korytarza paneuropejskiego
    • Umożliwienie płynnego ruchu pociągów międzynarodowych bez konieczności zmiany lokomotyw czy maszynistów na granicy.
  • Integracja z systemami informacyjnymi i telekomunikacyjnymi
    • Wdrożenie cyfrowej radiołączności GSM-R dla komunikacji między maszynistami a centrami sterowania. 


- Cele społeczne i środowiskowe

  • Poprawa bezpieczeństwa podróżnych i obsługi towarowej
    • Redukcja wypadkowości na przejazdach i w ruchu kolejowym dzięki nowym systemom sterowania.
  • Zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko
    • Ograniczenie zużycia energii przez pojazdy trakcyjne oraz redukcja emisji zanieczyszczeń związanych z produkcją energii.
  • Wspieranie rozwoju regionu i dostępności transportowej
    • Ułatwienie podróży i transportu towarów w regionie Dolnego Śląska, co sprzyja rozwojowi gospodarczemu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd