Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Przebudowa stacji Oława

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E30 NA ODCINKU OPOLE – WROCŁAW – LEGNICA. PRZEBUDOWA STACJI OŁAWA

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonawca: Konsorcjum – PRK Kraków SA – Partner

Termin realizacji: 26.04.2007 - 31.12.2008

Wartość kontraktu: 14 956 102,00 PLN


Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii E30 do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.

- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja układu torowego stacji Oława
    • Przebudowa torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej w celu zwiększenia przepustowości i niezawodności ruchu kolejowego.
    • Instalacja nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) i systemów bezpieczeństwa.
    • Budowa nowych peronów z dostępem dla osób o ograniczonej mobilności.
  • Dostosowanie parametrów technicznych do standardów UE
    • Prędkość projektowa do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych.
    • Nacisk osiowy do 221 kN/oś, długość pociągów towarowych do 740 m.
    • Zgodność z wymaganiami sieci TEN-T i interoperacyjności (ERTMS/ETCS, GSM-R).
  • Poprawa bezpieczeństwa infrastruktury
    • Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i budowa przejść podziemnych.
    • Nowe oświetlenie, monitoring i systemy informacji pasażerskiej. 

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Zwiększenie przepustowości linii E30
    • Umożliwienie sprawniejszego prowadzenia ruchu mieszanego (pasażerskiego i towarowego).
    • Skrócenie czasu przejazdu między Opolem, Wrocławiem i Legnicą.
  • Wsparcie dla transportu intermodalnego i przemysłu
    • Ułatwienie dostępu do portów logistycznych i terminali przeładunkowych.
    • Zwiększenie konkurencyjności kolei względem transportu drogowego. 

- Cele środowiskowe i strategiczne
  • Redukcja emisji i hałasu
    • Zastosowanie ekranów akustycznych i zieleni izolacyjnej.
    • Ograniczenie emisji CO₂ poprzez zwiększenie udziału kolei w transporcie publicznym i towarowym.
  • Ochrona środowiska naturalnego
    • Prace prowadzone w istniejącym śladzie linii, minimalizujące ingerencję w środowisko.
    • Monitoring środowiskowy i analiza porealizacyjna wpływu inwestycji na klimat akustyczny, wodny i przyrodniczy.
  • Wzmacnianie spójności terytorialnej i mobilności
    • Poprawa dostępności transportowej regionów Dolnego i Opolskiego Śląska.
    • Wzrost atrakcyjności kolei jako środka transportu w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. 


 

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd