MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E20 NA ODCINKU SIEDLCE – TERESPOL. ETAP I, LOT A SIEDLCE – ŁUKÓW KM 95,100 DO KM 118,450
Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Partner
Termin realizacji: 05.05.2006 - 27.12.2007
Wartość kontraktu: 60 716 913,64 PLN
Inwestycja otrzymała Nagrodę II stopnia w Konkursie Budowa Roku 2010 Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.
Cel kontraktu:
Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii E20 do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.
- Cele techniczne i infrastrukturalne
- Dostosowanie linii do standardów AGC i AGTC
- Modernizacja torów, podtorza, odwodnienia oraz sieci trakcyjnej w celu umożliwienia jazdy z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych, przy nacisku 221 kN/oś.
- Przebudowa obiektów inżynieryjnych i peronów
- Modernizacja mostów, wiaduktów, przejazdów kolejowych oraz peronów zgodnie z wymogami dostępności dla osób o ograniczonej mobilności.
- Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK)
- Wymiana i przebudowa systemów SRK, sygnalizacji świetlnej na przejazdach oraz urządzeń telekomunikacyjnych.
- Budowa lokalnych centrów sterowania (LCS)
- Przygotowanie infrastruktury dla LCS w Łukowie i Terespolu w ramach kolejnych etapów projektu.
- Cele operacyjne i komunikacyjne
- Zwiększenie przepustowości i punktualności
- Skrócenie czasu przejazdu na odcinku Siedlce – Łuków oraz poprawa regularności kursowania pociągów.
- Integracja z transeuropejskim korytarzem transportowym
- Zapewnienie interoperacyjności w ruchu międzynarodowym na trasie Berlin – Moskwa.
- Poprawa efektywności systemu sterowania ruchem
- Usprawnienie komunikacji między stacjami i centrami sterowania poprzez modernizację urządzeń telekomunikacyjnych.
- Cele społeczne i środowiskowe
- Poprawa komfortu podróży
- Modernizacja peronów, instalacja wind, wiat i systemów informacji pasażerskiej dla wygody podróżnych.
- Zwiększenie bezpieczeństwa
- Likwidacja kolizyjnych przejazdów, budowa wiaduktów i tuneli drogowych oraz zastosowanie nowoczesnych systemów zabezpieczeń.
- Minimalizacja wpływu na środowisko
- Redukcja hałasu i drgań poprzez ekrany akustyczne, urządzenia odstraszające zwierzęta oraz poprawa odwodnienia.