Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinku Siedlce – Terespol. Etap I, LOT A Siedlce – Łuków km 95,100 do km 118,450

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E20 NA ODCINKU SIEDLCE – TERESPOL. ETAP I, LOT A SIEDLCE – ŁUKÓW KM 95,100 DO KM 118,450

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Partner

Termin realizacji: 05.05.2006 - 27.12.2007

Wartość kontraktu: 60 716 913,64 PLN

Inwestycja otrzymała  Nagrodę II stopnia w Konkursie Budowa Roku 2010 Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była poprawa bezpieczeństwa oraz dostosowanie linii E20 do standardów technicznych pozwalających na jazdę z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.

- Cele techniczne i infrastrukturalne

  • Dostosowanie linii do standardów AGC i AGTC
    • Modernizacja torów, podtorza, odwodnienia oraz sieci trakcyjnej w celu umożliwienia jazdy z prędkością 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych, przy nacisku 221 kN/oś.
  • Przebudowa obiektów inżynieryjnych i peronów
    • Modernizacja mostów, wiaduktów, przejazdów kolejowych oraz peronów zgodnie z wymogami dostępności dla osób o ograniczonej mobilności.
  • Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK)
    • Wymiana i przebudowa systemów SRK, sygnalizacji świetlnej na przejazdach oraz urządzeń telekomunikacyjnych.
  • Budowa lokalnych centrów sterowania (LCS)
    • Przygotowanie infrastruktury dla LCS w Łukowie i Terespolu w ramach kolejnych etapów projektu.


- Cele operacyjne i komunikacyjne

  • Zwiększenie przepustowości i punktualności
    • Skrócenie czasu przejazdu na odcinku Siedlce – Łuków oraz poprawa regularności kursowania pociągów.
  • Integracja z transeuropejskim korytarzem transportowym
    • Zapewnienie interoperacyjności w ruchu międzynarodowym na trasie Berlin – Moskwa.
  • Poprawa efektywności systemu sterowania ruchem
    • Usprawnienie komunikacji między stacjami i centrami sterowania poprzez modernizację urządzeń telekomunikacyjnych.


- Cele społeczne i środowiskowe

  • Poprawa komfortu podróży
    • Modernizacja peronów, instalacja wind, wiat i systemów informacji pasażerskiej dla wygody podróżnych.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa
    • Likwidacja kolizyjnych przejazdów, budowa wiaduktów i tuneli drogowych oraz zastosowanie nowoczesnych systemów zabezpieczeń.
  • Minimalizacja wpływu na środowisko
    • Redukcja hałasu i drgań poprzez ekrany akustyczne, urządzenia odstraszające zwierzęta oraz poprawa odwodnienia.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd