KOMPLEKSOWA PRZEBUDOWA SIECI TRAKCYJNEJ W TORZE NR 2 NA ODCINKU KONIECPOL TURÓW LINII KOLEJOWEJ NR 61 KIELCE - FOSOWSKIE W RAMACH REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN. REWITALIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 61 I 572 NA ODCINKU WŁOSZCZOWA PÓŁNOC - CZĘSTOCHOWA STRADOM
Inwestor: CTL Service Sp. z.o.o.
Wykonawca: ZUE S.A.
Termin realizacji: 29.11.2013 - 28.11.2014
Wartość kontraktu: 24 280 200,00 PLN
Cel kontraktu:
Celem realizacji była poprawa stanu bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej przepustowości szlaku poprzez przywrócenie pierwotnych parametrów techniczno - eksploatacyjnych na rewitalizowanej linii kolejowej nr 61 w związku z planowanym prowadzeniem ruchu pociągów klasy IC Premium.
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej
- Wymiana konstrukcji wsporczych i osprzętu sieci trakcyjnej w torze nr 2.
- Regulacja sieci trakcyjnej nad rozjazdami i torami w stacjach Julianka i Turów.
- Modernizacja infrastruktury elektroenergetycznej
- Zabudowa nowych przyłączy elektroenergetycznych na przejazdach kolejowych.
- Przebudowa oświetlenia zewnętrznego w stacjach i na przejazdach.
- Poprawa parametrów technicznych linii
- Przywrócenie prędkości rozkładowej do 120 km/h.
- Wzmocnienie podtorza, wymiana torów i rozjazdów, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Zwiększenie przepustowości i efektywności ruchu
- Umożliwienie sprawnego prowadzenia ruchu pasażerskiego i towarowego.
- Skrócenie czasu przejazdu na odcinku Koniecpol – Częstochowa Stradom o ok. 25 minut.
- Wsparcie dla połączeń dalekobieżnych i regionalnych
- Umożliwienie kursowania pociągów Pendolino (EIP) na trasie Warszawa – Wrocław przez Częstochowę.
- Poprawa oferty przewozowej dla przewoźników.
- Obniżenie kosztów eksploatacyjnych
- Zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Zrównoważony rozwój transportu
- Zwiększenie udziału kolei w strukturze transportowej jako alternatywy dla transportu drogowego.
- Ograniczenie emisji CO₂ i hałasu dzięki modernizacji infrastruktury.
- Poprawa bezpieczeństwa
- Zabudowa urządzeń SSP i łączności technologicznej na przejazdach kolejowych.
- Modernizacja urządzeń EOR i SHP w celu zwiększenia niezawodności systemów bezpieczeństwa.
- Wzmocnienie spójności terytorialnej
- Lepsze skomunikowanie regionów świętokrzyskiego i śląskiego.
- Wsparcie dla rozwoju gospodarczego obszarów położonych wzdłuż linii nr 61 i 572.