Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu

BUDOWA ZAJEZDNI TRAMWAJOWEJ FRANOWO W POZNANIU

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o.

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 13.07.2011 - 10.06.2015

Wartość kontraktu: 259 727 304,80 PLN

Inwestycja otrzymała Tytuł „Budowa Roku 2015” (Nagroda I stopnia) w kategorii "Obiekty komunalne i komunikacja" w Konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Cele kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była budowa największej (17 ha) i najnowocześniejszej w Polsce zajezdni tramwajowej, pierwszej zarządzanej automatycznie oraz jednej z najnowocześniejszych w Europie, która docelowo obsłuży 150 tramwajów.

1. Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa największej i najnowocześniejszej zajezdni tramwajowej w Polsce o powierzchni 17 ha, przystosowanej do obsługi 150 tramwajów.
  • Powstanie kompleksu technicznego obejmującego:
    • halę postojową (32 000 m²),
    • halę remontową,
    • halę warsztatową,
    • podstację trakcyjną,
    • 16 km torów tramwajowych,
    • ponad 120 rozjazdów. 
  • Zastosowanie automatycznego systemu zarządzania zajezdnią (DMS) – pierwszego tego typu w Polsce.
  • Zintegrowanie z nową trasą tramwajową os. Lecha – Franowo, umożliwiającą bezkolizyjny dojazd do zajezdni.


2. Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie efektywności obsługi technicznej taboru tramwajowego w Poznaniu.
  • Zamknięcie przestarzałych zajezdni przy ul. Gajowej i Madalińskiego oraz likwidacja torów odstawczych przy ul. Budziszyńskiej.
  • Poprawa organizacji pracy MPK Poznań dzięki centralizacji obsługi technicznej i postojowej.
  • Umożliwienie rozwoju nowoczesnych zakładów torowo-sieciowych w ramach infrastruktury zajezdni.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Poprawa jakości środowiska miejskiego poprzez likwidację uciążliwych obiektów w centrum miasta.
  • Zwiększenie efektywności energetycznej dzięki nowoczesnym instalacjom i systemom zarządzania.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów poprzez lepszą obsługę techniczną taboru.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego transportu i strategii rozwoju komunikacji miejskiej w Poznaniu.
  • Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd