Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa trasy szybkiego tramwaju od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką w Warszawie

„BUDOWA TRASY TRAMWAJU SZYBKIEGO OD UL. KASPRZAKA DO WILANOWA NA ODCINKU OD DWORCA ZACHODNIEGO DO WĘZŁA Z UL. GRÓJECKĄ”

Inwestor: Tramwaje Warszawskie  sp. z o.o.

Wykonawca: Konsorcjum: ZUE S.A. - Lider

Termin realizacji: 20.02.2024 - 20.04.2026

Wartość kontraktu: 362 600 000,00 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa nowoczesnej infrastruktury tramwajowej
    • Tunel tramwajowy o długości ponad 600 m pod Alejami Jerozolimskimi, Parkiem Zachodnim i ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
    • Podziemny przystanek tramwajowy pod Dworcem Zachodnim (poziom -2) z bezpośrednim połączeniem z peronami kolejowymi.
  • Integracja z istniejącą siecią komunikacyjną
    • Połączenie z liniami tramwajowymi w ciągu ul. Grójeckiej.
    • Budowa nowej podstacji trakcyjnej i przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej.
  • Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych
    • Wydzielone torowiska, systemy informacji pasażerskiej, monitoring, windy i schody ruchome.
    • Zielone torowiska i elementy małej architektury na przystankach.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej zachodnich dzielnic Warszawy
    • Bezpośrednie połączenie tramwajowe z Dworcem Zachodnim – kluczowym węzłem przesiadkowym.
    • Ułatwienie dojazdu do centrum miasta i innych dzielnic bez konieczności przesiadek.
  • Zwiększenie przepustowości i niezawodności transportu publicznego
    • Umożliwienie kursowania nowoczesnych tramwajów Hyundai Rotem.
    • Redukcja czasu przejazdu między Wilanowem a Dworcem Zachodnim do ok. 30 minut.
  • Wsparcie dla rozwoju gospodarczego miasta
    • Ułatwienie dojazdu do obszarów biurowych, handlowych i usługowych.
    • Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej rejonu Ochoty i Woli.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie zrównoważonego transportu
    • Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
    • Zmniejszenie emisji CO₂ i hałasu dzięki elektrycznemu transportowi zbiorowemu.
  • Zwiększenie udziału transportu publicznego w mobilności miejskiej
    • Zachęta do rezygnacji z samochodów na rzecz szybkiego tramwaju.
    • Integracja z innymi środkami transportu: kolej, metro, autobusy.
  • Ochrona terenów zielonych i przestrzeni miejskiej
    • Budowa tunelu pod Parkiem Pięciu Sióstr bez ingerencji w powierzchnię.
    • Zielone torowiska i nasadzenia roślinne wzdłuż trasy. 


- Cele społeczne

  • Poprawa jakości życia mieszkańców
    • Szybszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy dojazd do pracy, szkół i uczelni.
    • Nowoczesne przystanki dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
  • Bezpieczna i komfortowa przestrzeń publiczna
    • Przystanki wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne i monitoring.
    • Rozwiązania chroniące pieszych przed ochlapywaniem i zapewniające wygodę oczekiwania. 
  • Zaangażowanie mieszkańców w rozwój miasta
    • Informowanie o postępach prac i zmianach w organizacji ruchu.
    • Uwzględnienie potrzeb lokalnych społeczności w projektowaniu przystanków i tras.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd