Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Budowa terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach”

WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO PN.: „BUDOWA TERMINALU MULTIMODALNEGO W ZDUŃSKIEJ WOLI – KARSZNICACH”. (UMOWA).

 

Inwestor: PKP CARGO Terminale  sp. z o.o.

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 29.07.2022 - 31.10.2023

Wartość kontraktu: 123 662 901,80 PLN


Cele kontraktu:

Celem inwestycji była budowa płyty terminala przeładunkowego umożliwiającego przeładunki kontenerów pomiędzy transportem drogowym a kolejowym. Obiekt jest połączony z siecią drogową za pomocą zjazdu z ul. Karsznickiej oraz z siecią kolejową za pomocą bocznicy kolejowej. Terminal Multimodalny Zduńska Wola – Karsznice zlokalizowany jest centralnej Polsce w pobliżu linii kolejowej E -20 stanowiącej część Paneuropejskiego Korytarza Transportowego zachód – wschód oraz magistrali węglowej Śląsk – Trójmiasto, będącą częścią trasy północ-południe łączącej Adriatyk z Bałtykiem oraz węzła drogowego „Zduńska Wola Wsch.” trasy szybkiego ruchu S8. Proces przeładunku kontenerów, naczep, zestawów ciągnikowych i innych jednostek intermodalnych jest realizowany na placu przeładunkowym zlokalizowanym wzdłuż projektowanej bocznicy kolejowej. Załadunek i rozładunek kontenerów zarówno na wagony jaki i naczepy jest realizowany za pomocą wózków samojezdnych typu „reachstracker” oraz suwnicy.

- Cele techniczne i infrastrukturalne:

  • Budowa płyty terminala przeładunkowego umożliwiającej przeładunki kontenerów między transportem kolejowym a drogowym.
  • Połączenie terminala z siecią kolejową i drogową:
    • poprzez bocznicę kolejową,
    • zjazd z ul. Karsznickiej.
  • Zabudowa infrastruktury technicznej:
    • tory, rozjazdy, drogi wewnętrzne, parkingi,
    • systemy identyfikacji kontenerów, elektroniczna obsługa zleceń, suwnice i wózki typu reachstacker.


- Cele operacyjne i logistyczne:

  • Obsługa przewozów intermodalnych – kontenery, naczepy, zestawy ciągnikowe.
  • Zwiększenie przepustowości przeładunkowej – docelowo do 220 tys. TEU rocznie.
  • Zwiększenie pojemności składowej – do 4500 TEU.
  • Wzmocnienie pozycji PKP Cargo w segmencie usług terminalowych – obsługa ładunków z Nowego Jedwabnego Szlaku oraz połączeń z portami krajowymi i zagranicznymi.


- Cele środowiskowe i społeczne:

  • Promowanie transportu intermodalnego jako bardziej ekologicznej alternatywy dla transportu drogowego.
  • Rozwój gospodarczy regionu – stworzenie nowoczesnego centrum logistycznego w centralnej Polsce.
  • Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej województwa łódzkiego – dzięki lokalizacji przy ważnych szlakach kolejowych i drogowych (E20, S8).
Inwestycja dostała główną nagrodę w Konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa "Budowa Roku 2023" w kategorii obiektów ocenianych indywidualnie.


Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd