Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta

BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ Z CENTRUM MIASTA DO DWORCA KOLEJOWEGO BYDGOSZCZ GŁÓWNA Z ROZBUDOWĄ ULIC MARSZAŁKA FOCHA, NARUSZEWICZA, DWORCOWEJ I ZYGMUNTA AUGUSTA W BYDGOSZCZY

Inwestor: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 23.08.2010 - 23.11.2012

Wartość kontraktu: 70 344 877,34 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była integracja środków transportu zbiorowego poprzez budowę nowej linii tramwajowej wraz z przeprawą mostową łączącą dworzec kolejowy Bydgoszcz Główna (po 22 latach), z istniejącą siecią tramwajową, co ma odciążyć układ komunikacyjny w rejonie śródmieścia i centrum miasta oraz pozwolić na szybsze połączenie transportem zbiorowym z dworcem kolejowym.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa nowej linii tramwajowej o długości 1,75 km, łączącej centrum miasta z dworcem kolejowym Bydgoszcz Główna.
  • Budowa nowego mostu tramwajowego przez Brdę – most im. Władysława Jagiełły, pierwszego w Bydgoszczy mostu podwieszanego dla tramwajów.
  • Przebudowa układu drogowego ulic: Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta.
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy ul. Rycerskiej.
  • Modernizacja infrastruktury podziemnej: wodociągowej, kanalizacyjnej, gazowej, ciepłowniczej, elektroenergetycznej, teletechnicznej.
  • Instalacja Inteligentnego Systemu Transportowego (ITS) – tablice DIP, monitoring, system informacji pasażerskiej


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Przywrócenie bezpośredniego połączenia tramwajowego z dworcem kolejowym, po 22 latach przerwy (od 1990 r.).
  • Usprawnienie komunikacji miejskiej w śródmieściu i okolicach dworca.
  • Integracja transportu tramwajowego z kolejowym – stworzenie węzła przesiadkowego.
  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców i podróżnych.
  • Poprawa płynności ruchu dzięki nowej organizacji skrzyżowań i torowisk.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja emisji spalin i hałasu w centrum miasta poprzez promowanie transportu szynowego.
  • Zwiększenie udziału transportu publicznego w podróżach miejskich.
  • Rewitalizacja przestrzeni miejskiej w rejonie dworca – estetyzacja ulic, nowe nasadzenia, iluminacja mostu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd