BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ NA TARCHOMIN – ETAP II WRAZ Z UKŁADEM ULIC DROGOWYCH : ŚWIATOWIDA I PROJEKTOWANEJ
Inwestor: TRAMWAJE WARSZAWSKIE Sp. z o.o Miasto Stołeczne Warszawa w imieniu na rzecz którego działa Zarząd Transportu Miejskiego
Wykonawca: Konsorcjum: ZUE S.A. - Lider
Termin realizacji: 07.06.2016 - 07.02.2017
Wartość kontraktu: 34 688 911,36 PLN
Cele kontraktu:
Celem przedsięwzięcia było przedłużenie trasy tramwajowej odcinka Tarchomin etap I od pętli tramwajowej Tarchomin Kościelny przy skrzyżowaniu ul.Światowida z ul.Mehofera do okolicy ul.Strumykowej.
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Budowa odcinka linii tramwajowej o długości ok. 1,5 km od pętli Tarchomin Kościelny do pętli Winnica.
- Budowa drugiej jezdni ul. Światowida oraz pełnego układu drogowego ul. Projektowanej – klasy L i Z, z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
- Budowa pętlki autobusowej Nowodwory
- Budowa pętli tramwajowej końcowej tymczasowej Winnica z peronami postojowymi.
- Instalacja podstacji trakcyjnej oraz systemów sterowania i ogrzewania zwrotnic.
- Budowa 2 zespołów przystankowych z wiatami, tablicami informacji pasażerskiej i udogodnieniami dla osób z ograniczoną mobilnością.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dzielnicy Białołęka, jednej z najszybciej rozwijających się części Warszawy.
- Skrócenie czasu przejazdu do I linii metra (Młociny):
- z pętli Winnica: ok. 21 minut,
- Zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów – docelowo co 2 minuty.
- Integracja z istniejącą siecią komunikacyjną – tramwajową, autobusową i drogową.
- Poprawa komfortu podróży dzięki nowoczesnej infrastrukturze i taborowi.
- Cele środowiskowe i strategiczne
- Redukcja emisji zanieczyszczeń i hałasu poprzez ograniczenie ruchu samochodowego i autobusowego.
- Zachęcenie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego jako alternatywy dla samochodów.
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego dzięki nowej organizacji skrzyżowań i infrastruktury.
- Realizacja celów polityki zrównoważonego rozwoju miasta Warszawy oraz strategii transportowej aglomeracji.
- Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.