Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa linii tramwajowej na Tarchomin – Etap II wraz z układem ulic drogowych: Światowida i Projektowanej

BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ NA TARCHOMIN – ETAP II WRAZ Z UKŁADEM ULIC DROGOWYCH : ŚWIATOWIDA I PROJEKTOWANEJ

Inwestor: TRAMWAJE WARSZAWSKIE Sp. z o.o Miasto Stołeczne Warszawa w imieniu na rzecz którego działa Zarząd Transportu Miejskiego

Wykonawca: Konsorcjum: ZUE S.A. - Lider

Termin realizacji: 07.06.2016 - 07.02.2017

Wartość kontraktu: 34 688 911,36 PLN

Cele kontraktu:

Celem przedsięwzięcia było przedłużenie trasy tramwajowej odcinka Tarchomin etap I od pętli tramwajowej Tarchomin Kościelny przy skrzyżowaniu ul.Światowida z ul.Mehofera do okolicy ul.Strumykowej.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa odcinka linii tramwajowej o długości ok. 1,5 km od pętli Tarchomin Kościelny do pętli Winnica.
  • Budowa drugiej jezdni ul. Światowida oraz pełnego układu drogowego ul. Projektowanej – klasy L i Z, z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
  • Budowa pętlki autobusowej Nowodwory
  • Budowa pętli tramwajowej końcowej tymczasowej Winnica z peronami postojowymi.
  • Instalacja podstacji trakcyjnej oraz systemów sterowania i ogrzewania zwrotnic.
  • Budowa 2 zespołów przystankowych z wiatami, tablicami informacji pasażerskiej i udogodnieniami dla osób z ograniczoną mobilnością.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dzielnicy Białołęka, jednej z najszybciej rozwijających się części Warszawy.
  • Skrócenie czasu przejazdu do I linii metra (Młociny):
    • z pętli Winnica: ok. 21 minut,
  • Zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów – docelowo co 2 minuty.
  • Integracja z istniejącą siecią komunikacyjną – tramwajową, autobusową i drogową.
  • Poprawa komfortu podróży dzięki nowoczesnej infrastrukturze i taborowi.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja emisji zanieczyszczeń i hałasu poprzez ograniczenie ruchu samochodowego i autobusowego.
  • Zachęcenie mieszkańców do korzystania z transportu publicznego jako alternatywy dla samochodów.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego dzięki nowej organizacji skrzyżowań i infrastruktury.
  • Realizacja celów polityki zrównoważonego rozwoju miasta Warszawy oraz strategii transportowej aglomeracji.
  • Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd