BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ ŁĄCZĄCEJ UL. BROŻKA ORAZ KAMPUS UJ W KRAKOWIE WRAZ Z SYSTEMEM STEROWANIA RUCHEM I NADZORU
Inwestor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie
Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider
Termin realizacji: 18.11.2010 - 18.11.2012
Wartość kontraktu: 159 646 430,06 PLN
Cele kontraktu:
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Budowa nowej linii tramwajowej o długości 3,3 km od ul. Brożka do pętli „Czerwone Maki” przy Kampusie UJ.
- Budowa terminala autobusowo-tramwajowego z węzłem przesiadkowym.
- Rozbudowa ciągu drogowego ul. Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego (ok. 3,45 km) z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu.
- Budowa 6 przystanków tramwajowych na trasie oraz 2 na pętli, łącznie 15 peronów.
- Instalacja systemu sterowania ruchem i informacji pasażerskiej, w tym:
- tablice DIP,
- sygnalizacja świetlna,
- monitoring,
- podstacje trakcyjne,
- systemy ogrzewania zwrotnic.
- Zastosowanie technologii przyjaznych środowisku: torowiska ograniczające hałas i drgania, ekrany akustyczne.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Poprawa dostępności komunikacyjnej południowo-zachodnich dzielnic Krakowa, w tym Kampusu UJ.
- Usprawnienie połączeń między obwodnicami miasta – IV obwodnicą autostradową i III obwodnicą miejską.
- Zwiększenie przepustowości transportu publicznego w rejonie Dębnik i Ruczaju.
- Integracja nowej linii z istniejącą siecią tramwajową oraz układem drogowym.
- Ułatwienie dojazdu do uczelni, osiedli mieszkaniowych i obiektów usługowych.
- Zwiększenie liczby pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej dzięki atrakcyjnej ofercie transportowej.
3. Cele środowiskowe i strategiczne
- Zmniejszenie udziału transportu prywatnego w podróżach miejskich i rozładowanie natężenia ruchu.
- Zwiększenie udziału transportu publicznego przyjaznego środowisku.
- Redukcja emisji spalin, hałasu i wibracji dzięki nowoczesnym technologiom torowym i ekranom akustycznym.
- Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez lepszy dostęp do komunikacji i ograniczenie uciążliwości ruchu drogowego.
- Realizacja celów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – Priorytet VII: Transport przyjazny środowisku.