Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa linii tramwajowej łączącej ul. Brożka oraz Kampus UJ w Krakowie

BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ ŁĄCZĄCEJ UL. BROŻKA ORAZ KAMPUS UJ W KRAKOWIE WRAZ Z SYSTEMEM STEROWANIA RUCHEM I NADZORU

Inwestor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 18.11.2010 - 18.11.2012

Wartość kontraktu: 159 646 430,06 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa nowej linii tramwajowej o długości 3,3 km od ul. Brożka do pętli „Czerwone Maki” przy Kampusie UJ.
  • Budowa terminala autobusowo-tramwajowego z węzłem przesiadkowym.
  • Rozbudowa ciągu drogowego ul. Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego (ok. 3,45 km) z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu.
  • Budowa 6 przystanków tramwajowych na trasie oraz 2 na pętli, łącznie 15 peronów.
  • Instalacja systemu sterowania ruchem i informacji pasażerskiej, w tym:
    • tablice DIP,
    • sygnalizacja świetlna,
    • monitoring,
    • podstacje trakcyjne,
    • systemy ogrzewania zwrotnic.
  • Zastosowanie technologii przyjaznych środowisku: torowiska ograniczające hałas i drgania, ekrany akustyczne.


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej południowo-zachodnich dzielnic Krakowa, w tym Kampusu UJ.
  • Usprawnienie połączeń między obwodnicami miasta – IV obwodnicą autostradową i III obwodnicą miejską.
  • Zwiększenie przepustowości transportu publicznego w rejonie Dębnik i Ruczaju.
  • Integracja nowej linii z istniejącą siecią tramwajową oraz układem drogowym.
  • Ułatwienie dojazdu do uczelni, osiedli mieszkaniowych i obiektów usługowych.
  • Zwiększenie liczby pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej dzięki atrakcyjnej ofercie transportowej.


3. Cele środowiskowe i strategiczne

  • Zmniejszenie udziału transportu prywatnego w podróżach miejskich i rozładowanie natężenia ruchu.
  • Zwiększenie udziału transportu publicznego przyjaznego środowisku.
  • Redukcja emisji spalin, hałasu i wibracji dzięki nowoczesnym technologiom torowym i ekranom akustycznym.
  • Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez lepszy dostęp do komunikacji i ograniczenie uciążliwości ruchu drogowego.
  • Realizacja celów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – Priorytet VII: Transport przyjazny środowisku.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd