Realizacje

Infrastuktura miejska

Budowa linii tramwajowej KST N-S Etap IIA: Rondo Grzegórzeckie - ul. Lipska wraz z budową ul. Kuklińskiego oraz estakady w ciągu ul. Nowohuckiej-Powstańców Wlkp. w Krakowie

BUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ KST N-S ETAP IIA: RONDO GRZEGÓRZECKIE – MOST KOTLARSKI – UL. KLIMECKIEGO – UL. LIPSKA WRAZ Z PRZEBUDOWĄ PASA DROGOWEGO I BUDOWĄ UL. KUKLIŃSKIEGO ORAZ BUDOWA ESTAKADY W CIĄGU UL. NOWOHUCKIEJ – POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W KRAKOWIE

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Lider

Termin realizacji: 21.01.2010 - 30.06.2011

Wartość kontraktu: 165 939 991,47 PLN

Cel kontraktu:

 Celem przedsięwzięcia była budowa nowego odcinka linii tramwajowej od Ronda Grzegórzeckiego do pętli Nowy Płaszów w ramach Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, wraz budową estakady i układu drogowego.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Budowa nowej linii tramwajowej o długości 4,2 km z siedmioma przystankami, w tym pętli tramwajowej Mały Płaszów
  • Budowa estakady drogowej w ciągu ul. Nowohuckiej – Powstańców Wielkopolskich o długości 117 m.
  • Budowa i przebudowa infrastruktury technicznej:
    • torowiska tramwajowego z siecią trakcyjną,
    • podstacji prostownikowej „Szklarska” oraz rozbudowa podstacji „Grzegórzki”,
    • systemów sterowania ruchem i ogrzewania zwrotnic,
    • oświetlenia ulicznego i tablic informacji pasażerskiej (DIP),
    • sygnalizacji świetlnej i sieci kablowych (NN, SN, teletechnicznych),
    • kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej, sieci wodociągowej i gazowej,
    • ekranów akustycznych i zieleni miejskiej. 


- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Zwiększenie przepustowości transportu publicznego w południowo-wschodniej części Krakowa.
  • Usprawnienie połączenia między dzielnicami: Grzegórzki, Zabłocie, Płaszów i Rybitwy.
  • Integracja nowej trasy z istniejącą siecią tramwajową i drogami klasy G (głównej).
  • Poprawa płynności ruchu drogowego dzięki estakadzie i przebudowie skrzyżowań.
  • Zwiększenie niezawodności i punktualności komunikacji miejskiej poprzez wydzielenie torowiska i priorytetyzację tramwajów.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Redukcja emisji spalin i hałasu poprzez zwiększenie udziału transportu szynowego.
  • Zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego jako alternatywy dla samochodów osobowych.
  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców południowych dzielnic Krakowa.
  • Wspieranie polityki zrównoważonego rozwoju miasta i realizacja celów UE w zakresie mobilności miejskiej.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego dzięki nowej infrastrukturze i lepszej organizacji ruchu.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd