Z ogromną radością informujemy, że projekt „Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej wraz z przebudową torowiska w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej", zrealizowany przez ZUE S.A. został uhonorowany prestiżowym tytułem Budowa Roku 2024 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa.
Nagrody, nazywane potocznie Budowlanymi Oscarami, wręczono podczas uroczystej gali kończącej XXXV edycję najbardziej renomowanego konkursu branżowego w Polsce – Budowa Roku. Gala odbyła się 30 września 2025 roku w Gmachu Naczelnej Organizacji Technicznej w Warszawie.
Co więcej, w ramach tego samego konkursu tytułem Budowa Roku 2024 uhonorowano również projekt zajezdni Annopol w Warszawie. Podwójne wyróżnienie w jednym z najważniejszych konkursów branży budowlanej w Polsce potwierdza, że inwestycje infrastrukturalne realizowane są przez ZUE S.A.z najwyższą dbałością o jakość, funkcjonalność i estetykę mają kluczowe znaczenie dla rozwoju nowoczesnych miast.
Konkurs, organizowany nieprzerwanie od 35 lat, ma na celu wyróżnienie inwestycji budowlanych, które charakteryzują się najwyższą jakością realizacji, innowacyjnością oraz doskonałą organizacją procesu budowlanego. Patronat nad tegoroczną edycją objęli: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Polska Izba Inżynierów Budownictwa.
Gratulujemy zespołowi ZUE S.A. – to zasłużone wyróżnienie i dowód na najwyższe standardy realizacyjne w branży!
Inwestor: Gmina Dąbrowa Górnicza (ścieżki rowerowe i infrastruktura drogowa),
Tramwaje Śląskie S.A., Chorzów (torowisko tramwajowe)
Generalny wykonawca: ZUE S.A., Kraków
Jednostka projektowa: MOSTY KATOWICE Sp. z o.o., Katowice
Kierownik budowy: mgr inż. Krzysztof Rabiej
Inspektorzy nadzoru: mgr inż. Krzysztof Fabian, mgr inż. Łukasz Gmyrek, mgr inż. Tomasz
Skrzypiec, mgr inż. Mariusz Madejski, mgr inż. Krzysztof Klimosz, inż. Roman Rajnisz, inż. Wojciech
Dorobis, mgr inż. Tomasz Picz, mgr inż. Zbigniew Ufel, mgr inż. Krzysztof Rybczyński
Główny projektant: inż. Michał Hoszowski
Budowę do konkursu zgłosił generalny wykonawca.
Pod zwycięską inestycją pod nazwą „Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej wraz z przebudową torowiska w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej" kryją się cztery zadania:
Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od pętli KWK Paryż do al. Róż - zadanie nr 2.5 w ramach realizacji projektu pn.: „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej.
Inwestor: Tramwaje Śląskie S.A.
Wykonawca: ZUE S.A.
Wartość kontraktu: 37 945 743,36 PLN
Przebudowa torowiska wydzielonego w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej, na odcinku od al. Róż do ul. Kasprzaka
Inwestor: Tramwaje Śląskie SA
Wykonawca: ZUE S.A.
Wartość kontraktu: 28 540 158,70 PLN
"Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego i Królowej Jadwigi (DW 910) w Dąbrowie Górniczej" w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III"
Inwestor: Gmina Dąbrowa Górnicza
Wykonawca: ZUE S.A.
Wartość kontraktu: 46 185 199,30 PLN
"Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Królowej Jadwigi i Piłsudskiego (droga powiatowa) w Dąbrowie Górniczej" w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza - Etap III"
Inwestor: Gmina Dąbrowa Górnicza
Wykonawca: ZUE S.A.
Wartość kontraktu: 86 396 020,85 PLN
Inwestycja obejmuje swoim zakresem przebudowę odcinka drogi powiatowej w ciągu al. Królowej Jadwigi i al. Piłsudskiego oraz drogi wojewódzkiej nr 910 w ciągu ulicy Sobieskiego. W zakresie zadania wykonano następujące roboty: budowę i przebudowę infrastruktury pieszo-rowerowej (chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki rowerowe oraz zieleńce) na całym odcinku opracowania, częściowe zmiany geometrii istniejącego układu drogowego, przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną, remont podstacji trakcyjnej „Szopena”, przebudowę większości skrzyżowań na rondo turbinowe, przebudowę istniejących zjazdów, budowę wyniesień nawierzchni, budowę zintegrowanych zespołów przystankowych tramwajowo - autobusowych, budowę zespołu przystanków w miejscu istniejących przystanków, przebudowę przejścia podziemnego „Gołonóg Manhattan”, rozbiórkę konstrukcji przejść podziemnych, rozbiórkę konstrukcji kładek nad droga wojewódzką, przebudowę infrastruktury telekomunikacyjnej, budowę kanału technologicznego drogi wraz z przebudową kamer monitoringu wizyjnego miasta, przebudowę sieci elektroenergetycznych NN i SN, przebudowę oświetlenia drogowego, budowę zasilania infrastruktury technicznej, przebudowę kanalizacji deszczowej, likwidację drogowej sygnalizacji świetlnej, przebudowę sieci gazowej. Zmodernizowano odcinek dwutorowej linii tramwajowej długości około 4,6 km (wliczając pętlę przebudowa objęła około 10 km toru pojedynczego). Długość przebudowanej drogi powiatowej wynosi 2,89 km, drogi wojewódzkiej 2,22 km, długość wybudowanych ścieżek rowerowych 8,7 km. Długość zmodernizowanego odcinka dwutorowej linii tramwajowej wynosi około 4,6 km, a wraz z pętlą to około 10 km toru pojedynczego z siecią trakcyjną. Całość prac wykonano w ciągu 36 miesięcy.