Realizacje

Infrastuktura kolejowa

Usunięcie ograniczeń prędkości w celu przywrócenia parametrów technicznych nawierzchni torowej - SRCF BRAȘOV - linia 300 (17 lotów)

PROJEKTY TYPU "QUICK WINS" PRACE ZWIĄZANE Z USUNIĘCIEM OGRANICZEŃ PRĘDKOŚCI W CELU PRZYWRÓCENIA PARAMETRÓW TECHNICZNYCH NAWIERZCHNI TOROWEJ - SRCF BRAȘOV  - LINIA 300 (17 LOTÓW)

Inwestor: Krajowa Spółka Kolejowa - "C.F.R." S.A. / COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE “CFR” S.A.– Oddział Regionalny C.F. Braszów/ SUCURSALA REGIONALA DE CĂI FERATE BRAŞOV

Wykonawca: Konsorcjum  - ZUE S.A. (Partner)

Termin realizacji: 02.2023-08.2024

Wartość kontraktu: 300 157 812,00  RON netto

Cele kontraktu:

- Cele infrastrukturalne i techniczne
  • Modernizacja nawierzchni torowej na 17 odcinkach linii kolejowej nr 300 – wymiana szyn, podkładów, tłucznia, rozjazdów i przejazdów kolejowych. [grupazue.pl]
  • Przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowej umożliwiających ruch pociągów z prędkością do 120 km/h.
  • Zastosowanie nowoczesnych technologii torowych – bezspoinowa nawierzchnia, elastyczne płyty przejazdowe, nowe aparaty torowe.
  • Poprawa trwałości i niezawodności infrastruktury – zmniejszenie ryzyka awarii i kosztów utrzymania.

- Cele logistyczne i przemysłowe
  • Eliminacja ograniczeń prędkości – skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych.
  • Zwiększenie przepustowości linii kolejowej – możliwość obsługi większej liczby kursów dziennie.
  • Poprawa efektywności operacyjnej – lepsze zarządzanie ruchem i logistyka transportu kolejowego.
  • Wsparcie dla transportu towarowego – zwiększenie atrakcyjności kolei dla przewoźników.

- Cele środowiskowe
  • Zmniejszenie emisji hałasu i drgań – dzięki nowoczesnym technologiom torowym i materiałom tłumiącym.
  • Ograniczenie zużycia energii – poprzez płynniejszy ruch pociągów i mniejsze opory toczenia.
  • Zmniejszenie emisji spalin – poprzez skrócenie czasu przejazdu i promowanie transportu kolejowego jako alternatywy dla drogowego.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ekologicznego – poprzez modernizację przejazdów kolejowych i infrastruktury towarzyszącej.

- Cele strategiczne
  • Realizacja Master Planu Transportowego Rumunii (MPGT) – jako część krajowej strategii modernizacji infrastruktury kolejowej. [cwctenders.com]
  • Wzmocnienie roli kolei jako podstawowego środka transportu w regionie Brașov i na trasie krajowej nr 300.
  • Zwiększenie atrakcyjności transportu kolejowego dla pasażerów i przewoźników towarowych.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego – poprzez eliminację punktów krytycznych i poprawę stanu technicznego torów.
  • Efektywne wykorzystanie funduszy unijnych (PNRR) – na modernizację infrastruktury i rozwój regionalny.

5. Cele społeczne
  • Poprawa komfortu podróży pasażerów – dzięki płynniejszemu przejazdowi, mniejszym wibracjom i hałasowi oraz skróceniu czasu przejazdu.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników kolei – poprzez eliminację punktów krytycznych i poprawę stanu technicznego torów oraz przejazdów kolejowych.
  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców regionów obsługiwanych przez linię 300 – lepsze połączenia między miastami i miejscowościami.
  • Zachęcanie do korzystania z transportu kolejowego jako wygodnej, szybkiej i ekologicznej alternatywy dla transportu drogowego.
  • Wzmocnienie integracji społecznej – poprzez poprawę mobilności i dostępności usług publicznych, edukacyjnych i zawodowych.
  • Podniesienie jakości życia mieszkańców – dzięki cichszemu, bardziej punktualnemu i bezpiecznemu transportowi oraz poprawie estetyki infrastruktury kolejowej.
  • Wzrost zaufania do transportu publicznego – jako nowoczesnego, niezawodnego i przyjaznego środowisku środka komunikacji.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd