PROJEKTY TYPU "QUICK WINS" PRACE ZWIĄZANE Z USUNIĘCIEM OGRANICZEŃ PRĘDKOŚCI W CELU PRZYWRÓCENIA PARAMETRÓW TECHNICZNYCH NAWIERZCHNI TOROWEJ - SRCF BRAȘOV - LINIA 300 (17 LOTÓW)
Inwestor:
Krajowa Spółka Kolejowa - "C.F.R." S.A. / COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE “CFR” S.A.– Oddział Regionalny C.F. Braszów/ SUCURSALA REGIONALA DE CĂI FERATE BRAŞOV
Wykonawca:
Konsorcjum - ZUE S.A. (Partner)
Termin realizacji: 02.2023-08.2024
Wartość kontraktu:
300 157 812,00 RON netto
Cele kontraktu:
- Cele infrastrukturalne i techniczne
- Modernizacja nawierzchni torowej na 17 odcinkach linii kolejowej nr 300 – wymiana szyn, podkładów, tłucznia, rozjazdów i przejazdów kolejowych. [grupazue.pl]
- Przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowej umożliwiających ruch pociągów z prędkością do 120 km/h.
- Zastosowanie nowoczesnych technologii torowych – bezspoinowa nawierzchnia, elastyczne płyty przejazdowe, nowe aparaty torowe.
- Poprawa trwałości i niezawodności infrastruktury – zmniejszenie ryzyka awarii i kosztów utrzymania.
- Cele logistyczne i przemysłowe
- Eliminacja ograniczeń prędkości – skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych.
- Zwiększenie przepustowości linii kolejowej – możliwość obsługi większej liczby kursów dziennie.
- Poprawa efektywności operacyjnej – lepsze zarządzanie ruchem i logistyka transportu kolejowego.
- Wsparcie dla transportu towarowego – zwiększenie atrakcyjności kolei dla przewoźników.
- Cele środowiskowe
- Zmniejszenie emisji hałasu i drgań – dzięki nowoczesnym technologiom torowym i materiałom tłumiącym.
- Ograniczenie zużycia energii – poprzez płynniejszy ruch pociągów i mniejsze opory toczenia.
- Zmniejszenie emisji spalin – poprzez skrócenie czasu przejazdu i promowanie transportu kolejowego jako alternatywy dla drogowego.
- Zwiększenie bezpieczeństwa ekologicznego – poprzez modernizację przejazdów kolejowych i infrastruktury towarzyszącej.
- Cele strategiczne
- Realizacja Master Planu Transportowego Rumunii (MPGT) – jako część krajowej strategii modernizacji infrastruktury kolejowej. [cwctenders.com]
- Wzmocnienie roli kolei jako podstawowego środka transportu w regionie Brașov i na trasie krajowej nr 300.
- Zwiększenie atrakcyjności transportu kolejowego dla pasażerów i przewoźników towarowych.
- Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego – poprzez eliminację punktów krytycznych i poprawę stanu technicznego torów.
- Efektywne wykorzystanie funduszy unijnych (PNRR) – na modernizację infrastruktury i rozwój regionalny.
5. Cele społeczne
- Poprawa komfortu podróży pasażerów – dzięki płynniejszemu przejazdowi, mniejszym wibracjom i hałasowi oraz skróceniu czasu przejazdu.
- Zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników kolei – poprzez eliminację punktów krytycznych i poprawę stanu technicznego torów oraz przejazdów kolejowych.
- Zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców regionów obsługiwanych przez linię 300 – lepsze połączenia między miastami i miejscowościami.
- Zachęcanie do korzystania z transportu kolejowego jako wygodnej, szybkiej i ekologicznej alternatywy dla transportu drogowego.
- Wzmocnienie integracji społecznej – poprzez poprawę mobilności i dostępności usług publicznych, edukacyjnych i zawodowych.
- Podniesienie jakości życia mieszkańców – dzięki cichszemu, bardziej punktualnemu i bezpiecznemu transportowi oraz poprawie estetyki infrastruktury kolejowej.
- Wzrost zaufania do transportu publicznego – jako nowoczesnego, niezawodnego i przyjaznego środowisku środka komunikacji.