Detekcja pojazdów szynowych

W wielu rozwiązaniach komunikacyjnych istotne jest wykrycie pojawienia się pojazdu szynowego w określonym miejscu lub rozróżnienie czy pojazd jest pojazdem kołowym czy szynowym. Do tego celu oferujemy dwa rodzaje urządzeń, które mogą być zastosowane zależenie od oczekiwanych efektów.

Detektor zajętości toru DZT

Detektor zajętości toru służy do wykrywania obecności tramwaju w określonym punkcie lub stanu zajętości toru tramwajowego na wyznaczonym odcinku i wzbudzania sygnalizacji świetlnej w ruchu ulicznym. Urządzenie współpracuje z odbiornikami podczerwieni OP-03 sterowanymi przez nadajniki podczerwieni NP-03.
Sterownik DZT może być zastosowany w miejscach, gdzie tramwaj musi wzbudzić sygnalizację drogową, a nie ma w tym miejscu sterowników zwrotnic (np. na skrzyżowaniu dróg kołowych z torowiskiem) oraz w miejscach gdzie konieczne jest wykrywanie obecności pojazdu szynowego.

Urządzenie współpracuje z pojazdami wyposażonymi w system podczerwieni. Inne pojazdy nie są wykrywane.

Wykonania specjalne umożliwiają realizację nietypowych projektów sterowania, lub rozszerzenie funkcji realizowanych przez urządzenie. Dla szczególnie ważnych odcinków możliwe jest wykonanie DZT w wersji o zwiększonej pewności działania (z dublowaniem odbiorników).
Na życzenie Zamawiającego detektor zajętości toru może być dostarczony w postaci modułu do zamontowania kasecie sterownika sygnalizacji ulicznej. Wymiary oraz rodzaj złącza modułu są uzgadniane na etapie zamówienia.
 

Obwód torowy / TRACON

Obwód torowy współpracujący z modułem dekodującym Tracon produkcji Siemens AG służy do określania zajętości torowiska na obszarze objętym jego działaniem. Ze względu na sposób wykonania i detekcji (wykorzystywane są 2 niezależne zjawiska fizyczne) oraz odporność na błędy posiada certyfikację SIL2.
Pozwala to na bezpieczne i pewne określenie czy dowolny pojazd szynowy znajduje się w określonym obszarze torowiska. System ten wywodzi się z techniki kolejowej zachowując podobny standard bezpieczeństwa oraz gwarancję długoterminowej dostępności technologii.
Elementy obwodu torowego mogą być zabezpieczone specjalnymi skrzynkami przyszynowymi (rozwiązanie zalecane) dla ochrony mechanicznej złączy i ułatwienia dostępu dla konserwacji lub naprawy. W torowisku zlokalizowane są wyłącznie elementy mechaniczne instalacji. Cała niezbędna elektronika mieści się w szafie sterowniczej i posiada wygodny interfejs do strojenia i regulacji parametrów.
Urządzenia tego rodzaju mogą być stosowane do wykrywania pojazdów szynowych bez względu na ich wyposażenie pokładowe, zabezpieczania zwrotnic przed przypadkowym sterowaniem w czasie przejazdu tramwaju (zastosowanie standardowe) czy współpracy z zewnętrznymi systemami sygnalizacji lub automatyki (np. automatyczne otwieranie / zamykanie bramy po przejeździe pojazdu).
Zdjęcie dla sekcjiDetektor zajętości toru DZT

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd