Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa z przystosowaniem do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju linii tramwajowej od pętli Kamienna do pętli Krowodrza Górka wraz z budową dworca autobusowego

PRZEBUDOWA LINII TRAMWAJOWEJ OD PĘTLI KAMIENNA DO PĘTLI KROWODRZA GÓRKA I PRZYSTOSOWANIE DO PARAMETRÓW KRAKOWSKIEGO SZYBKIEGO TRAMWAJU WRAZ Z BUDOWĄ DWORCA AUTOBUSOWEGO PRZY PĘTLI TRAMWAJOWEJ KROWODRZA GÓRKA

Inwestor: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie

Wykonawca: Konsorcjum – ZUE S.A. – Partner

Termin realizacji: 24.08.2006 - 16.09.2007

Wartość kontraktu: 27 386 541,70 PLN

Cel kontraktu:

Celem przedsięwzięcia była modernizacja linii tramwajowej na odcinku od pętli Kamienna do os. Krowodrza Górka polegająca na dostosowaniu linii do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.

- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Modernizacja torowiska tramwajowego
    • Przebudowa istniejącej linii tramwajowej na odcinku Kamienna – Krowodrza Górka.
    • Dostosowanie geometrii torów i nawierzchni do parametrów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), umożliwiających wyższe prędkości i płynniejszy ruch. 
  • Budowa nowoczesnego dworca autobusowego
    • Integracja pętli tramwajowej z terminalem autobusowym przy Krowodrzy Górce.
    • Zapewnienie infrastruktury przesiadkowej: perony, zadaszenia, systemy informacji pasażerskiej.
  • Poprawa infrastruktury technicznej
    • Modernizacja sieci trakcyjnej, odwodnienia, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej.
    • Budowa nowej podstacji trakcyjnej i systemów zasilania.


- Cele logistyczne i przemysłowe
 

  • Zwiększenie przepustowości i niezawodności
    • Umożliwienie obsługi większej liczby kursów tramwajowych i autobusowych.
    • Zmniejszenie liczby awarii i zakłóceń w ruchu dzięki nowej infrastrukturze. 
  • Integracja z systemem transportu publicznego
    • Ułatwienie przesiadek między tramwajami i autobusami w północnej części Krakowa.
    • Obsługa linii tramwajowych 12, 19 i 34 oraz wielu linii autobusowych miejskich i aglomeracyjnych.
  • Przygotowanie pod dalszy rozwój sieci KST
    • Stworzenie węzła przesiadkowego umożliwiającego przyszłą rozbudowę linii w kierunku Górki Narodowej i Azorów.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie transportu zbiorowego
    • Zwiększenie udziału komunikacji miejskiej w podróżach mieszkańców.
    • Odciążenie ulicy Długiej i centrum Krakowa z ruchu tramwajowego. [malopolska.pl]
  • Redukcja emisji i hałasu
    • Zastosowanie technologii tłumiących drgania i hałas w torowisku.
    • Zmniejszenie emisji spalin dzięki lepszej dostępności do transportu publicznego.
  • Zrównoważony rozwój miasta
    • Projekt współfinansowany z funduszy europejskich w ramach ZPORR 2004–2006.
    • Wpisanie inwestycji w strategię rozwoju zrównoważonego transportu w Krakowie.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd