Realizacje

Infrastuktura miejska

Przebudowa torowiska oraz rozbudowa pętli Pomorzany w Szczecinie

PRZEBUDOWA TOROWISKA Z TRAKCJĄ W UL.: NABRZEŻE WIELECKIE, NOWA, DWORCOWA, KOLUMBA, CHMIELEWSKIEGO, SMOLAŃSKA, AL. POWSTAŃCÓW WLKP. Z ROZBUDOWĄ PĘTLI POMORZANY W SZCZECINIE

Inwestor: Gminą Miasta Szczecin, Szczecińską Energetyką Cieplną Sp. z o. o. oraz Zakładem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie

Wykonawca: ZUE S.A.

Termin realizacji: 16.11.2021 - 06.11.2023

Wartość kontraktu: 261 953 390,22 PLN

Cele kontraktu:


- Cele infrastrukturalne i techniczne

  • Kompleksowa modernizacja torowisk tramwajowych
    • Przebudowa ponad 12 km toru pojedynczego wraz z siecią trakcyjną.
    • Wymiana nawierzchni jezdni, chodników, przystanków i infrastruktury podziemnej (wodociągi, kanalizacja, gazociągi). 
  • Rozbudowa pętli Pomorzany
    • Zwiększenie liczby torów z 3 do 5.
    • Budowa peronów o długości 100 m dla każdej linii.
    • Nowe zaplecze socjalne dla motorniczych i kierowców. 
  • Modernizacja podstacji trakcyjnych
    • Remont podstacji Kolumba i Kaszubska.
    • Budowa nowej podstacji Chmielewskiego. 
 

- Cele logistyczne i przemysłowe

  • Poprawa płynności i niezawodności komunikacji miejskiej
    • Usprawnienie organizacji ruchu tramwajowego, zwłaszcza w rejonie Pomorzan.
    • Zwiększenie przepustowości pętli i skrócenie czasu postoju tramwajów. 
  • Integracja z innymi środkami transportu
    • Budowa parkingu przesiadkowego na 132 miejsca (w tym dla osób z niepełnosprawnościami).
    • Ułatwienie przesiadek między tramwajami, autobusami i transportem indywidualnym.
  • Wsparcie dla lokalnej gospodarki
    • Ułatwienie dostępu do obszarów handlowych i usługowych.
    • Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej południowej części Szczecina.


- Cele środowiskowe i strategiczne

  • Promowanie niskoemisyjnego transportu
    • Zwiększenie udziału tramwajów w komunikacji miejskiej.
    • Redukcja emisji CO₂ i hałasu dzięki nowoczesnym torowiskom i taborowi.
  • Poprawa jakości życia mieszkańców
    • Zmniejszenie uciążliwości związanych z ruchem samochodowym.
    • Lepsze warunki dla pieszych i rowerzystów.
  • Realizacja celów polityki miejskiej i unijnej
    • Projekt współfinansowany z funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
    • Wpisanie się w strategię rozwoju zrównoważonego transportu w Szczecinie.


- Cele społeczne

  • Zwiększenie dostępności komunikacyjnej
    • Ułatwienie dojazdu do centrum miasta, placówek edukacyjnych i zdrowotnych.
    • Dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
  • Poprawa komfortu podróży
    • Nowoczesne perony, lepsze warunki oczekiwania, wyższy standard obsługi pasażera.
    • Cichsze i bardziej stabilne przejazdy tramwajowe.
  • Zaangażowanie społeczności lokalnej
    • Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy pętli i reorganizacji ruchu.
    • Rekompensaty dla użytkowników ogródków działkowych przejętych pod inwestycję.

262

Wartość kontraktu [MLN]

2

Czas trwania kontraktu [LATA]

28

Długość torów [KM]

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd